Arhiva
- Accidentul din Rahova (26.07.2012)
- Reportaje (26.07.2012)
- 4 ani cu Oprescu şi PD-L: transportul în comun (2) (25.05.2012)
- 4 ani cu Oprescu şi PD-L: transportul în comun (1) (20.05.2012)
- 4 ani de Oprescu, 4 ani de (ne)realizări (05.05.2012)
- Unde se duc vehiculele vechi? (2) (24.04.2012)
- Unde se duc vehiculele vechi? (29.02.2012)
- Răspunsul R.A.T.B. (16.06.2011)
- A fost depusă petiţia! (17.05.2011)
- Depunerea petiţiei: 06.05.2011 (27.04.2011)
- Transport civilizat ca urmare a deschiderii Pasajului Basarab (17.04.2011)
- Vrem tramvai în Ghencea!(27.02.2011)
- Ce este această pagină? (24.02.2011)
Accidentul din Rahova
Pe 18.07.2012, în intersecţia Cal. Rahovei cu Cal. Ferentari, vagonul #136, ce circula spre Depoul Alexandria, a deraiat din cauza funcţionării necorespunzătoare a schimbătorului de cale, astfel că secţiunea B a acestuia s-a înscris pe Cal. Ferentari, ducând la ruperea vagonului #136. Din sens opus, vagonul #306 (linia 32) a lovit secţiunea B a vagonului #136, cabina fiind avariată. Ambele vagoane erau V3A-93-CH-PPC, ambele fiind produse în anul 2006.
Acesta nu este nici primul şi, probabil, nici ultimul accident de acest fel, ruperea vagoanelor V3A din cauza macazurilor prost întreţinute fiind destul de frecventă la R.A.T.B., după cum vom arăta în cele ce urmează.
_________________________________________________
Reportaje
Începând de azi, reportajele vor fi prezentate tot în cadrul secţiunii ,,Campanii". Până în prezent, site-ul conţine următoarele reportaje:
_________________________________________________
4 ani de cu Oprescu şi PD-L: transportul în comun (2)
- reducerile de parc -
În acest episod ne ocupăm de masivele reduceri de parc efectuate în epoca Oprescu+PD-L ...
_________________________________________________
4 ani cu Oprescu şi PD-L: transportul în comun (1)
La capitolul ,,nerealizări ale primăriei" se poate încadra şi managementul R.A.T.B.-ului din ultimii ani.
Probabil veţi spune că de vină e Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Chiar dacă acesta are partea lui de vină, şeful direct al directorului Direcţiei de Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei este Primarul General. Această direcţie, condusă de Ion Dedu, are un cuvânt greu de spus în aprobarea traseelor şi programelor de circulaţie, în introducerea de benzi pentru transportul în comun şi amplasarea de staţii, cel puţin din punct de vedere legal. De aici, teoretic, propunerile de modificare de trasee şi orare de circulaţie ajung în C.G.M.B. pentru aprobare, iarăşi teoretic, pentru că R.A.T.B. operează ilegal. În rândurile ce urmează vom face o retrospectivă a ultimilor 4 ani scurşi peste R.A.T.B.. Ne vom referi la infrastructură, trasee şi parc de vehicule....
_________________________________________________
4 ani de Oprescu, 4 ani de (ne)realizări
Multe s-au schimbat în transportul bucureştean în ultimii patru ani. A sosit momentul să tragem linie şi să enumerăm realizările primarului general Sorin Mircea Oprescu sau, ca să fim corecţi, nerealizările acestuia...
_________________________________________________
Unde se duc vehiculele vechi? (2)
Acum mai bine de o lună, scriam despre casarea vehiculelor R.A.T.B. şi vânzările de vehicule vechi, făcute sub preţul pieţei şi prin metode cel puţin dubioase. Scriam atunci şi că din bazele R.A.T.B.-ului lipsesc ceva mai multe vehicule decât zic ei...
Desigur, am solicitat informaţii suplimentere, în baza dreptului la informare şi al Legii 544/2001. Evident, R.A.T.B. nu a răspuns (ei nu respectă nicio lege, de ce ar respecta-o pe aceasta)?
_________________________________________________
Unde se duc vehiculele vechi?
Cu siguranţă, având în vedere masiva campanie de achiziţie de autobuze din ultimii ani, R.A.T.B. a fost nevoită să scoată din uz un număr mare de vehicule. Cu toate acestea, casările ridică numeroase semne de întrebare (făcând abstracţie de faptul că 1000 de autobuze Mercedes au înlocuit în jur de 1300 de autobuze de alte tipuri ori că parcul de tramvaie a tot scăzut, iar capacitatea de transport a noilor troleibuze e mai mică decât cea a celor vechi). O întrebare pe care mulţi şi-o pun este: cine se alege cu tonele de fier vechi? Cât plăteşte pentru ele? Cum sunt alese societăţile care dezmembrează şi valorifică vehiculele? Cu ce bază legală se face această operaţiune?
Teoretic, având în vedere faptul că Regia Autonomă de Transport Bucureşti este subordonată Consiliului General al Municipiului Bucureşti, orice valorificare de bunuri ar trebui făcută prin licitaţie publică. Teoretic...
În cele ce urmează şi în articolele viitoare pe această temă, ne propunem a răspunde la câteva din întrebările mai sus.
_________________________________________________
Răspunsul R.A.T.B. la petiţia noastră
Ieri, 15.06.2011, a sosit, prin poştă (scrisoare recomandată), răspunsul oficial al R.A.T.B. la petiţia noastră, sub numărul de înregistrare 31390/09.06.2011. Ca de obicei, R.A.T.B. - de data aceasta sub semnătura domnului Director General Adrian Criţ - oferă variante diplomatice pentru afirmaţia ,,Indiferent ce nevoi aveţi voi, noi tot facem cum vrem noi"!
_________________________________________________
A fost depusă petiţia!
În data de 16.05.2011 (lipsa de timp şi-a spus cuvântul) am reuşit să depun petiţia la Registratura Generală a Regiei Autonome de Transport Bucureşti, ea fiind înregistrată sub numărul 18400/16.05.2011. Mulţumesc tuturor celor care au semnat, dar şi celor care doar s-au lăudat că semnează şi nu au făcut-o. Rezultatele le aşteptăm în maxim 30 de zile, conform Legii Nr. 544/2001.
_________________________________________________
Depunerea petiţiei: 29.04.2011
Petiţia va fi depusă la R.A.T.B. vineri, 06.05.2011. Pentru a se strânge mai multe semnături, am decis prelungirea cu o săptămână a termenului! Până atunci, dacă doriţi, încă mai puteţi semna.
_________________________________________________
Transport civilizat ca urmare a deschiderii Pasajului Basarab
Odată cu deschiderea Pasajului Basarab, se va permite crearea de legături noi, mult mai bune decât cele ,,tradiţionale" ale R.A.T.B.. Dorim să forţăm Regia să ţină cont de fluxurile de călători din PREZENT şi nu de cele din vremea în care transportul în comun avea doar rolul de a ,,căra" oamenii de la bloc la fabrică dimineaţa şi retur la ora 16. Se impune o reorganizare a traseelor, iar deschiderea acestei importante lucrări de infrastructură crează exact condiţiile necesare! Condiţiile necesare pentru a nu se ajunge la situaţia din 2006, când circulau multe trasee ,,de dublaj" pe lângă altele.
Având în vedere că R.A.T.B. este o regie autonomă subordonată Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi conform Legii Nr. 544/2001, avem dreptul să solicităm îmbunătăţirea serviciilor acestei regii, regie care trăieşte - practic - din banii noştrii, deci, cel puţin teoretic, trebuie să presteze un serviciu de transport care să ne satisfacă pe deplin nevoile de deplasare. Prin urmare, iniţiem o petiţie către R.A.T.B., petiţie ce va fi depusă la registratura regiei, împreună cu tabelele cu semnături (sperăm să fie cât mai multe).
Propuneri privind modificarea traseelor de transport în comun s-au mai făcut, multe idei bune fiind prezentate pe www.forum.metrouusor.com , www.simplybucharest.ro , dar şi aici. Prin punerea cap la cap a acestor idei, a rezultat o petiţie de 17 pagini, pe care v-o prezentăm în cele ce urmează.
Precizez în mod expres că nici eu, nici ceilalţi iniţiatori ai petiţiei nu suntem membrii ai niciunui partid politic şi nu suntem susţinuţi de vreun partid politic. Deasemenea, semnăturile adunate vor fi utilizate strict în susţinerea petiţiei (vor fi depuse la registratura R.A.T.B. o dată cu textul petiţiei). În niciun caz nu vor fi utilizate pentru furnizarea de materiale publicitare, pentru susţinerea unor candidaţi şi proiecte ale unor partide politice sau candidaţi independenţi şi nu constituie obiectul unui contract de prestări servicii. De asemenea, datele personale astfel conectate nu vor fi făcute publice sub nicio formă şi nu vor fi transferate în alt stat sau teritoriu independent.
_________________________________________________
Vrem tramvai în Ghencea!
Pentru că ne-am săturat ca alţii să îşi bată joc de noi (şi, culmea, pe banii noştrii), din 1.03.2011 declanşăm campania ,,Vrem tramvai în Ghencea", ce are ca scop introducerea unui transport civilizat în zona Bulevardului Ghencea şi Căii 13 Septembrie. Aceste artere - foarte agomerate din punct de vedere ar traficului auto - beneficiază, începând cu anul 2004, de o linie de tramvai 100% modernizată şi, mai ales, separată complet de traficul auto. Cu toate acestea, R.A.T.B. refuză să o mai folosească (după ce aproape 3 ani am beneficiat de linia 11 în condiţii foarte bune), punându-ne zilnic la încercare nervii în autobuze care circulă şi o dată la 20 de minute şi care sunt în permanenţă blocate în trafic.
În perioada ce urmează voi continua demersurile începute către R.A.T.B. şi către Primăria Generală a Municipiului Bucureşti, pe viitor urmând o campanie de strângere de semnături pentru o deservire civilizată a zonei Ghencea, cu atât mai mult cu cât tarifele biletelor şi abonamentelor sunt aceleaşi pentru tot oraşul.
Această campanie va beneficia de propria pagină, www.transport-in-comun.ro/bucuresti/ghencea , pagină ce va fi lansată la data de 1 martie 2011.
_________________________________________________
Ce este această pagină?
Această pagină serveşte prezentării campaniilor pe care le voi desfăşura pe site. Aceste campanii vor avea ca scop exclusiv îmbunătăţirea transportului în comun în Bucureşti, prin sesizări şi petiţii adresate organelor în drept (Regia Autonomă de Transport Bucureşti., Primăria Municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti ş.a.), însoţite, dacă e cazul, chiar şi de liste de semnături (pe suport clasic - hârtie - sau în mediul on-line).
În articolele mai lungi
(nu este cazul acestui articol introductiv),
pentru vizualizarea continuării trebuie apăsat
butonul cu simbolul
prezent la sfârşitul articolului. Aceste
articole vor fi evidenţiate prin aplicarea la
sfârşit a textului ,,(citeşte
mai departe)...". La
sfârşitul acestui articol a fost introdus,
totuşi, simbolul butonului pentru continuarea
citirii articolului, pentru a obişnuii cititorii
site-ului cu acest format.
Pe viitor intentionez să instalez un soft de blog la această adresă, pentru a permite feed-back-ul din partea vizitatorilor prin funcţia de postat comentarii. Totodată, un asememena soft ar permite şi o arhivare mai facilă (complet automată) a articolelor scrise şi gruparea lor pe categorii sau după ordinea postării. În prezent, articolele sunt simple pagini html, link-urile spre cele din arhivă fiind introduse manual.