Despre site şi autor

    Acest site a luat fiinţă la 23.09.2005.
    La acea dată, am dorit să creez un site unde să îmi pot expune fotografiile realizate în Bucureşti, fără a fi nevoie de redimensionări şi fără a exista riscul ca alte persoane să îşi asume munca mea. Doream, de asemenea, să asigur şi un minim de calitate a fotografiilor postate, dar şi posibilitatea de a înlocui fotografiile de o calitate mai proastă cu unele mai bine realizate pe măsură ce acest lucru ar fi devenit posibil. Cum acest lucru nu exista în 2005, la 23.09.2005 deschideam site-ul www.transportbucuresti.trei.ro, devenit ulterior www.transport-in-comun.ro/bucuresti .

     Am început foarte de jos, interfaţa site-ului fiind de-a dreptul ,,spartană", din cauza cunoştinţelor mele destul de limitate de web-design. O formă oarecum acceptabilă a paginii index a fost adoptată spre sfârşitul anului 2005, formă care, cu mici modificări, a fost utilizată până la această refacere a site-ului. Aşadar, se impunea o ,,schimbare la faţă" radicală a site-ului, având în vedere că numărul de vizitatori a crescut exponenţial în ultimii ani, de la 10 - 15 vizitatori unici pe zi în anul 2005 la peste 350 în anul 2011.

    În prezent, site-ul deţine o galerie foto cu peste 11.000 de fotografii, realizate din anul 2005 şi până în prezent, majoritatea fotografiilor fiind realizate de către subsemnatul. Am păstrat o interfaţă simplă în paginile galeriilor foto, tocmai pentru ca acestea să fie uşor accesibile şi vizitatorilor fără cunoştinţe avansate de navigat pe Internet, cu sisteme mai vechi şi / sau cu conexiuni de viteză redusă (Dial-Up, internet mobil, navigare de pe smartphone-uri).

    Fotografiile adăugate la ultima actualizare a fiecărei galerii foto sunt evidenţiate prin scrierea textului ce le descrie cu culoarea albastră. Această culoare este culoarea implicită a link-urilor noi în orice pagină web (în cazul altor browsere este posibil ca link-urile noi să apară cu culoarea verde). La următoarea actualizare a galeriei foto, descrierile tuturor fotografiilor primesc culoarea galeriei foto, iar fotografiile nou-adăugate păstrează culoarea implicită a link-urilor noi. Apoi ciclul se reia.

    Toate actualizările sunt prezentate într-un jurnal de actualizări, disponibil aici. Din păcate, întrucât ideea jurnalului de actualizări am avut-o relativ târziu (în anul 2007), el prezintă numai actualizările făcute începând cu 11.05.2007.

    Fotografii noi sunt adăugate destul de des, aşa că este recomandat să verificaţi zilnic jurnalul de actualizări. Totodată, unele fotografii de calitate mai slabă sunt şterse, fiind înlocuite cu altele de o calitate mai bună, astfel că este posibil să apară neconcordanţe între numărul de fotografii rezultat din adunarea celor contorizate prin jurnalul de actualizări şi numărul real. Un principiu bun în orice domeniu este ,,calitate, nu cantitate" şi nici acest site nu face excepţie.

    Începând cu data de 21.03.2011 a fost adăugată o funcţie de căutare în paginile site-ului, cu ajutorul motorului de căutare Google.

 

    Acest site a fost începutul unei serii de site-uri despre transportul în comun în unele oraşe din România, site-uri realizate prin buna colaborare cu regiile / societăţile locale de transport din oraşele respective, a unor operatori privaţi care mi-au permis efectuarea de fotografii în unităţile lor, dar şi cu ajutorul unor buni prieteni care mi-au furnizat fotografii şi informaţii:

   Deasemenea, am mai creat şi un site dedicat transportului feroviar, www.transport-in-comun.ro/trenuri (on-line din 11.12.2006), dar şi site-ul centralizator www.transport-in-comun.ro (fost www.transportromania.trei.ro, deschis la 3.04.2006). Acesta din urmă foloseşte un domeniu pe care l-am cumpărat, pe viitor dorindu-se a deveni un site complet de informare în domeniul transportului în comun din România. În prezent, nu există un site care să aducă la un loc informaţii legate de trasee, parcul circulant şi fotografii despre transportul în comun din întreaga ţară. Pe serverele acestui site, aflate pe un serviciu de găzduire plătită, se află mare parte din galeria foto de peste 15 GB.

    Deasemenea, site-ul www.transport-in-comun.ro prezintă şi o interesantă colecţie de fotografii din câteva oraşe din afara graniţelor ţării, prezentate într-o formă simplă, pentru o accesibilitate cât mai bună a galeriilor foto. Această colecţie de fotografii este disponibilă la adresa http://transport-in-comun.ro/romania/int.htm.

        Site-ul www.transport-in-comun.ro va fi şi el refăcut din temelii în viitor, având, totuşi, o interfaţă cât mai uşor de utilizat (site-ul se doreşte a fi util, în niciun caz nu va candida la un concurs de frumuseţe pentru site-uri!). Totodată, intenţionez să aduc treptat toate site-urile pe serverul de găzduire plătită, care oferă o mai bună stabilitate. Astfel, se preconizează mutarea tuturor site-urilor la adrese de forma www.transport-in-comun.ro/oraş .

    Începând cu data de 27.07.2013, site-ul www.transport-in-comun.ro/bucuresti s-a mutat definitiv la adresa www.transport-in-comun.ro/bucuresti, ca urmare a închiderii inexplicabile a site-ului de către xHost.

   

    Despre autorul site-ului

Numele meu este Dragoş Anoaica, fiind născut la 17.01.1989, în Bucureşti.

   

    De mic am fost pasionat de vehiculele pe şine (în primul rând tramvaie). Toată distracţia mea din copilărie era constituită de plimbările împreună cu bunica mea cu vagoanele Ep/V3A ce circulau pe atunci în număr mare pe linia 41. Astfel am prins dragoste de tramvaie în general şi de Ep/V3A-uri în particular. O altă mare pasiune a mea o reprezintă autobuzele şi troleibuzele de producţie românească, cu precădere modelul Dac 117 UD, dar şi tramvaiele Tatra (în special T4R) şi, mai ales, tehnologia ce stă în spatele funcţionării ireproşabile a acestora (accelerator, boghiu cu un singur etaj de suspensie, crapodine ş.a..), în ciuda simplităţii constructive a părţii tehnice.

    Încă de atunci visam să ajung să lucrez în domeniul vehiculelor de transport pe şine, astfel că, după absolvirea Liceului Teoretic ,,Eugen Lovinescu", specializarea Matematică-Informatică, am dat frâu liber acestor visuri şi m-am înscris la Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii ,,Politehnica" din Bucureşti, specializarea ,,Vehicule pentru transport feroviar".

   

    Am absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii ,,Politehnica" Bucureşti, specializarea ,,Vehicule pentru transport feroviar" în sesiunea iulie 2011. Am obţinut astfel titlul de inginer în domeniul inginerie mecanică, specializarea Vehicule pentru transportul feroviar.

    În anul 2013 am absolvit programul de master ,,Vehicule feroviare de mari viteze", în cadrul Catedrei de Material Rulant de Cale Ferată din cadrul Facultăţii de Transporturi.

    În prezent, lucrez ca funcţionar public în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pe funcţia de expert în cadrul Direcţiei Transport Feroviar. Această direcţie are în subordine sau sub autoritate toate instituţiile de stat cu profil feroviar.

 

    Primele fotografii le-am realizat în august 2005, cu un aparat Skina cu film, cu autofocus. Cum calitatea fotografiilor realizate cu acest aparat era mai mult decât discutabilă, iar costul filmelor foto, developărilor şi scanării filmelor era destul de mare, în luna ianuarie 2006 mi-am achiziţionat prima cameră digitală: Olympus FE-100. Camera avea un zoom optic de 3x şi funcţiona cu un card xD de 256 MB. Avea, în plus, şi 28 MB memorie internă. Cu ajutorul acestei camere am realizat zeci de mii de poze, reuşind să surprind şi ,,modernizarea" transportul local din Bucureşti începută în 2006, modernizare care, până în prezent, s-a limitat doar la casări şi înlocuiri de vehicule, în niciun caz la condiţii mai bune de călătorie.

    În anul 2008 am ,,scos la pensie" camera Olympus FE-100, locul ei fiind luat de către un Canon A 720 IS şi 2 carduri SD de câte 4 GB. Performanţele ei sunt net superioare celor ale Olympusului (care şi-a făcut bine treaba mai bine de 2 ani şu jumătate): zoom optic 6x, fimare cu sunet, mod manual cu foarte multe reglaje (foarte util la fotografiatul de noapte). Cu această cameră am realizat până în prezent peste 110.000 de fogorafii.

 

    Începând cu primăvara anului 2011 am lansat o campanie în vederea introducerii unei linii de tramvai pe Bd. Ghencea şi Cal. 13 Septembrie, linie ce ar lega această zonă - acum sufocată de traficul auto - cu centrul sau cu cartierul Berceni (relatii foarte solicitate) sau măcar ar oferi posibilitatea unei transbordări civilizate la alte tramvaie spre aceste zone. Traseele de autobuz din zonă nu o pot deservi eficient, din cauza traficului foarte aglomerat (blocaje se formează pe toată durata zilei), dar si a intervalelor de succedare de 10 - 20 de minute la ora de vârf. În acelaşi timp, pe mijlocul bulevardelor se găseşte o linie de tramvai complet modernizată, utilizată o dată la 33 - 45 minute de tramvaiele liniei 47, linie cu un traseu inutil pentru zona Ghencea. Aceste demersuri le-am început încă din decembrie 2010, prin sesizări si propuneri către R.A.T.B. (vezi secţiunea ,,Vrem tramvai în Ghencea!"). În urma sesizărilor, traseul liniei 47 a fost modificat, el legând acum cartierul Ghencea de Piaţa Unirii, însă intervalul de succedare este foarte mare, 21 - 32 minute.

28.05.2021

Prezentarea depourilor

SECŢIUNE ÎN CONSTRUCŢIE

URAC - Uzina de Reparaţii ,,Atelierele Centrale"

Tramvaie: Alexandria, Bucureştii-Noi, Colentina, Dudeşti, Giurgiului, Militari, Titan, Victoria

Troleibuze: Berceni, Bucureştii-Noi, Bujoreni, Vatra Luminoasă

Autobuze: Alexandria, Floreasca, Ferentari, Militari, Nordului, Obregia, Pipera, Titan

Altele