În sfârşit avem tramvai în Ghencea!

07 octombrie 2011

 

      Din 8.10.2011, linia de tramvai 47 va circula între Ghencea şi Piaţa Unirii, pe traseul

 

GHENCEA - Bd. Ghencea - Cal. 13 Septembrie - Şos. Progresului - Str. Dr. C-tin. Istrate - Str. 11 Iunie - Bd. Regina Maria - PIAŢA UNIRII.

 

    Mulţumim R.A.T.B. şi celor care ne-au sprijinit în aceste demersuri ( Metrouusor.com, SimplyBucharest.ro şi tuturor celor care au trimis sesizări în acest sens către R.A.T.B.). În cazul în care intervalul de succedare al acestui traseu va fi unul decent, vom declara oficial închisă această campanie.

_________________________________________________

 

R.A.T.B. consideră că Ghencea nu are nevoie de transport civilizat

08 septembrie 2011

 

      Cam aşa s-ar traduce limbajul de lemn al R.A.T.B. în ceea ce priveşte transportul în comun din Cartierul Ghencea. Evident, nimeni de acolo nu realizează (sau nu vrea) că vreo 75% din călătorii respectivi vin din Drumul Taberei, cartier care are foarte puţine ieşiri spre centru.

    Ca de obicei, regia nu dă doi bani pe cei care îi susţin activitatea prin titluri de călătorie şi prin taxe şi impozite, dovedind încă o dată - dacă mai era nevoie - incompetenţa celor ce se ocupă de trasee ...

_________________________________________________

 

34 în Ghencea

16 mai 2011

 

      Conform răspunului R.A.T.B. nr. 31390/09.06.2011, odată cu deschiderea Pasajului Basarab, linia 34 va circula pe traseul Depoul Dudeşti - Cal. Dudeşti - Şos. Mihai Bravu - Şos. Ştefan cel Mare - Bd. Iancu de Hunedoara - Pasajul Victoria - Şos. N. Titulescu - Pasajul Basarab - Podul Grozăveşti - Şos. Orhideelor - Bd. Timişoara - P-ţa. Danny Huwe - Şos. Progresului - Cal. 13 Septembrie - Bd. Ghencea - Ghencea.

    Linia, probabil, se va dovedi utilă celor care clătoresc strict în interiorul cartierului, însă este puţin probabil ca ea să atragă călătorii spre centru, având în vedere numărul foarte mare de transbordări necesare (minim 3). Până în anul 2007, a funcţionat un traseu de tramvai (48) între Ghencea şi Gara Basarab, linie ce ,,rivaliza" ca număr de călători cu actuala linie 42, deci nu îşi putea dovedi eficienţa.

    Publicăm în cele ce urmează şi plecările programate de la terminalul ,,Ghencea" pentru linia 34 ...

_________________________________________________

 

Depunerea petiţiei: 29.04.2011

27 aprilie 2011

 

    Petiţia va fi depusă la R.A.T.B. vineri, 06.05.2011. Pentru a se strânge mai multe semnături, am decis prelungirea cu o săptămână a termenului! Până atunci, dacă doriţi, încă mai puteţi semna.

_________________________________________________

 

Petiţie pentru un transport civilizat, inclusiv în Cartierul Ghencea!

17 aprilie 2011

Vrem tramvai în Ghencea

    Prin Petiţia pentru un transport civilizat ca urmare a deschiderii Pasajului Basarab, propunem şi modificarea traseului linie 27:

Complex R.A.T.B. Titan, Bd. Theodor Pallady, Bd. Camil Ressu, Cal. Dudeşti, Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Str. Dr. C-tin. Istrate, Şos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Ghencea, Terminal Ghencea.

   ...

_________________________________________________

 

Ce propunem: linia 27 în Ghencea!

12 martie 2011

Vrem tramvai în Ghencea

   Soluţia cea mai la îndemână în această situaţie, este modificarea traseului liniei 27 astfel încât acesta să circule între Complex R.A.T.B. Titan şi Ghencea. Modificarea traseului de la intersecţia Bd. Mărăşeşti cu Str. 11 Iunie şi Str. Dr. C-tin. Istrate prin Str. Dr. C-tin. Istrate, Şos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Ghencea este uşor realizabilă, iar acest ,,nou" tronson beneficiază de linie separată de traficul auto pe 90% din distanţă, astfel că nu va cauza blocaje şi întârzieri în circulaţia tramvaiului 27 pe restul traseului, ne-existând puncte în care traficul să fie blocat frecvent (precum intersecţia de la Piaţa Danny Huwe).

    Astfel, propunem ca traseul 27 să aibă următoarea rută:

 Complex R.A.T.B. Titan, Bd. Theodor Pallady, Bd. Camil Ressu, Cal. Dudeşti, Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Str. Dr. C-tin. Istrate, Şos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Ghencea, Terminal Ghencea.

    Lungime traseu complet (inclusiv buclele de întoarcere): 29,22 km cale simplă; timp de parcurs: 66 minute (76 de minute la orele de vârf); viteza comercială (nu s-a ţinut cont de staţionările la cap de linie):  13,12 km/h (11,40 km/h la orele de vârf); interstaţia medie: 451,25 m; număr maxim de vehicule: 19; interval minim de succedare: 8 minute.   ...

_________________________________________________

 

Situaţia actuală şi demersurile făcute până acum

28 februarie 2011

Vrem tramvai în Ghencea

    Începând cu data de 21.12.2010, odată cu redeschiderea circulatiei pe Sos. Orhideelor, R.A.T.B. a considerat de cuviintă să facă un ,,cadou" si locuitorilor din Bd. Ghencea, Cal. 13 Septembrie si zonele adiacente, lăsându-i la mâna traficului auto. Astfel, prin modificarea traseului liniei 11, calea de rulare modernizată si separată complet de traficul auto de pe Bd. Ghencea si Cal. 13 Septembrie este folosită doar de linia 47, linie ce are un interval de succedare de 23 minute dimineaţa, 30 de minute la orele de vârf si până la 90 (da, NOUĂZECI) minute în afara orelor de vârf. Practic, prin traseu şi prin intervalele de succedare actuale, linia 47 nu deserveşte absolut nimic.

    Traficul pe Bd. Ghencea si pe Cal. 13 Septembrie este extrem de aglomerat. Din acest motiv, autobuzele rămân mereu blocate în trafic, iar timpul de parcurs creste foarte mult.

    Asadar, prin această modificare de traseu, a fost eliminată complet orice posibilitate de a ajunge rapid din Cartierul Drumul Taberei (se ştie că tramvaiele liniei 11 plecau la anumite ore pline până la refuz încă din staţia de coborâre a terminalului Ghencea) în Berceni si chiar în P-ta. Unirii (prin transbordare la linia 32). În schimb, s-a preferat introducerea unui traseu cu o semicursă de 16,1 km (!), ce se parcurge în peste 80 de minute!    ...

    Pentru vizualizarea continuării trebuie apăsat butonul cu simbolul prezent la sfârşitul articolului.

Prezentarea depourilor

SECŢIUNE ÎN CONSTRUCŢIE

URAC - Uzina de Reparaţii ,,Atelierele Centrale"

Tramvaie: Alexandria, Bucureştii-Noi, Colentina, Dudeşti, Giurgiului, Militari, Titan, Victoria

Troleibuze: Berceni, Bucureştii-Noi, Bujoreni, Vatra Luminoasă

Autobuze: Alexandria, Floreasca, Ferentari, Militari, Nordului, Obregia, Pipera, Titan

Altele