Întrucât proiectul de modernizare a reţelei nu a inclus şi troleibuze şi pentru că vechile Rocaruri au fost casate fără milă (încă se mai vindea fierul vechi la un preţ bun), Transurb a apelat la un intermediar - deja celebra firmă Best Omnibus din Sibiu (fost Omnibuscenter) - pentru a achiziţiona 3 troleibuze la mâna a doua. Astfel, în toamna lui 2015 soseau la Vaslui 3 troleibuze ÖAF Gräf & Stift GE112 M16 de la Salzburg, Austria - 204 - an fabricaţie 1991, 212 - an fabricaţie 1993, 226 - an fabricaţie 1991.
În
această pagină puteţi vedea o galerie foto cu astfel de troleibuze în Salzburg.
Abia în primăvara lui 2016 au fost înregistrate, primind numerele:
VS-00124 (ex-Salzburg #226)
VS-00125 (ex-Salzburg #204)
VS-00126 (ex-Salzburg #212)
Nu putem şti care a fost motivul pentru care Transurb a optat fix pentru acest model de troleibuz. Astfel de vehicule au fost aduse şi la Mediaş, unde au reuşit ,,performanţa" de a sta mai mult prin depou (din 4 mai circulă 2 când şi când). Mai trebuie amintit şi că substaţia de tracţiune din Vaslui nu a fost prinsă în proiect, deci este cea pusă în funcţiune în 1994 care, desigur, alimentează reţeaua cu 750 V c.c.. ,,Noile" troleibuze sunt pentru 600 V c.c.. În cele din urmă, Transurb a apelat la o echipă de la Salzburg AG şi, apoi, la una de la RATP Iaşi (au şi găsit de unde să aducă specialişti, în condiţiile în care Iaşiul are 4 vehicule cu reglare continuă a forţei de tracţiune, celelalte până la vreo 200 fiind cu motoare de c.c. cu acţionare reostatică). Adăugăm în ecuaţia asta şi electronica produsă la începutul anilor '90 şi pentru care nimeni nu mai asigură piese de schimb (problemă întâlnită şi la case mai mari). Aşa că, în ciuda celor trâmbiţate în oficiosul RATP Iaşi (oarecum e normal ca cel care postează să îşi laude colegii), troleibuzele mai mult stau.