V3A-93-CH-PPCTramvaiele V3A-93-CH-PPC au fost fabricate de către RATB-URAC între anii 2006 şi 2010, prin modificarea proiectului tramvaiului V3A, astfel fiind înlocuite ultimele vagoane V3A şi V2A rămase în circulaţie.
Au fost livrate 46 de vagoane, acestea reprezentând primele vagoane de serie cu chopper construite de către URAC (nu includem aici diversele experimente precum #3001 şi #3002).
Primele două unităţi produse - #306 şi #224 - au fost vopsite în culoarea galbenă, pentru restul vagoanelor fiind adaptată schema de vopsire curentă folosită de către RATB.
Numere de parc: 131, 136, 172, 224, 264, 306, 4001->4012, 4014->4036, 4045->4049
Sunt repartizate depourilor: Alexandria şi Dudeşti
Date tehnice:
Ecartament: 1435 mm
Raport de transmitere reductor: 1: 5,66 mm
Formula osiilor: B’2’2’B’
Lungimea vagonului: 27043 mm
Lăţimea vagonului: 2390 mm
Înălţimea vagonului (cu pantograful coborât): 4200 mm
Ampatamentul boghiului: 1800 mm
Diametrul roţii: în stare nouă 700 mm; uzată: 636 mm
Masa vagonului gol: 35,2 t
Masa vagonului încărcat: 56,2 t
Număr de uşi: 5 (uşi IFE)
Locuri pe scaune: 38
Număr total de călători la 6,5 căl/m2: 234
Număr total de călători la 8 căl/m2: 300
Raza minimă de înscriere în curbă: 18 m
Aliniament obligatoriu în curbe S cu raza de 18m (minim): 7 m
Raza curbei S fără aliniament (minim): 30 m
Raza minimă la mersul pe cocoaşă: 800 m
Raza minimă la mersul în covată: 800 m
Tensiunea de alimentare: 750 V c.c.
Tipul motorului: TE 022 H
Putere uniorară specifică: 0,87 kW/kN
Puterea nominală a motoarelor: 2 * 120 kW
Forţa de tracţiune maximă: 71,15 kN
Viteza maximă: 52 km/h (limitată electronic)
Rampă maximă: 6 %
Acţionare: chopper cu IGBT
Sisteme de frânare:
-frână de serviciu: electrodinamică + solenoid de frână la boghiul purtător 2
-frână de urgenţă: cu patină la şină
-frână de staţionare: dispozitive acţionate electrohidraulic
Convertizor static:
- c.c.: 30 V, 120 A
- c.a.: 3 x 380 V, 50 Hz, 6 kVA
Baterii: 24 V, 205 AhGalerie foto