Ştiri

Ştiri

Mesajde Dr2005 » Vin 06 Dec 2013, 13:30

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 20492.html

Ultima investiţie păguboasă a RATP!

Cetăţenii au sesizat că pe străzile din oraş nu mai circulă nici un autobuz echipat cu instalaţie de gaz lichefiat (GPL). Eşecul unei investiţii de aproximativ 280.000 de euro a fost determinat de proasta inspiraţie a şefilor regiei de a dota cu instalaţii pe GPL autobuze vechi, în prag de casare

În urmă cu patru ani, municipalitatea ieşeană a prezentat primul autobuz echipat cu instalaţie GPL (gaz petrolier lichefiat), combustibil a cărui utilizare prezenta mai multe avantaje, precum reducerea emisiilor poluante, un nivel mult mai scăzut al zgomotului, eliminarea fumului, dar şi o durată mai mare de viaţă a motorului. După acest episod, alte 29 de autobuze Renault au fost înzestrate cu instalaţii similare, întreaga investiţie ridicându-se la minim 280.000 de euro, bani alocaţi în cadrul programului Civitas. Autobuzele au circulat o bună perioadă, numai că, începând cu vara acestui an, prin oraş nu mai vezi nici un vehicul inscripţionat cu sloganul „Eu sunt din generaţia eco”, ceea ce, evident, confirmă faptul că vorbim de o investiţie nerentabilă. De altfel, ieşenii au remarcat acest lucru, dovedit şi de mesajele apărute pe site-ul domnuleprimar.ro. „Ca simplu cetăţean al acestui oraş, sunt interesat de modul în care se cheltuieşte banul public, iar dacă sunt implementate proiecte ce se dovedesc ulterior inoportune şi păguboase pentru banul public, lucrurile nu trebuie trecute cu vederea. Îmi rezerv dreptul de a semnala organismelor europene situaţia celor 30 autobuze şi a staţiei GPL, pentru care s-au utilizat fonduri puse la dispoziţie de acestea”, spune Mircea Mina. Acestea mai întreabă de ce a fost nevoie acum de 40 de autobuze second-hand ce utilizează drept combustibil motorină şi nu se folosesc cele 30 de maşini Renault convertite pe GPL. „Dacă erau folosite aceste 30 autobuze Renault, se puteau păstra banii daţi pe cele 40 de autobuze sau puteau fi utilizaţi în alte investiţii destinate transportului public, cum ar fi avansul pentru autobuze noi, cu dotări moderne”, mai spune acesta.

Instalaţii noi, montate pe 30 de rable!
De partea cealaltă, reprezentanţii RATP nu consideră investiţia ca fiind una păguboasă. „Cele 30 autobuze Renault R312 au fost achiziţionate înainte de proiectul Civitas Archimedes şi nu au avut legătură cu acesta. Ulterior, acestea s-au transformat în autobuze care funcţionează cu GPL, deci cu acordul şi cu finanţare de la Uniunea Europeană. Nu putem considera această transformare ca fiind o investiţie păguboasa, întrucât autobuzele sunt funcţionale şi sunt utilizate în funcţie de nevoile regiei de acoperire a traseelor. Mai mult, instalaţiile GPL pot fi refolosite şi pe alte autobuze”, spun aceştia. Tot oficialii RATP afirmă însă că nu vom mai vedea prea curând la stradă autobuzele echipate cu instalaţii pe GPL. „Ţinând cont de faptul că autobuzele Renault R312 sunt fabricate la începutul anilor ’90, acestea nu vor mai putea fi exploatate mult timp, întrucât piesele de schimb necesare nu se mai fabrică, îngreunând astfel, din ce in ce mai mult, operaţiile de întreţinere şi reparaţie”, mai spun aceştia. Afirmaţia confirmă declaraţiile unor angajaţi ai RATP, şoferi pe autobuzele Renault, care susţin că aceste mijloace de transport sunt dintre cele mai păcătoase din tot parcul regiei. „Dacă le-aţi văzut, aţi remarcat probabil faptul că au mers toată vara cu capacul din spate ridicat, pentru a nu se încinge. Nu a existat o zi în care să nu avem probleme cu autobuzele. Cât priveşte reparaţiile, acestea au fost minime, pentru a li se putea imputa şoferilor că nu au exploatat cum trebuie autobuzul. De altfel, în garaj se petrec tot felul de lucruri necurate, sub oblăduirea şefilor de coloană”, spune unul dintre aceştia.

„Vizionarii” de la RATP au omis să ia în calcul dublarea preţului gazului!
O altă cauză care a condus la retragerea autobuzelor Renault o constituie creşterea preţului gazului lichefiat. „Trebuie menţionat că din momentul începerii transformării autobuzelor Renault prin Proiectul Civitas Archimedes (2009) până în prezent, preţul GPL-ului aproape s-a dublat, crescând de la 0,39 euro/litru (2009) la 0,68 euro/litru în prezent, impact care se regăseşte în costurile de operare şi greu de anticipat la momentul iniţial, la care se adaugă costurile rezultate de condiţiile speciale de transport şi depozitare. Astfel până la revenirea unui context favorabil pe piaţa carburanţilor, s-a luat decizia de a limita utilizarea acestor autobuze cu GPL”, se mai arată într-un răspuns al celor de la RATP.
Concluzia ar fi că, dintr-o iniţiativă lăudabilă s-a ales praful. Autobuzele Renault vor mai rămâne ceva timp în garaje, MAZ-urile, Van Hool-urile sau DAF-urile dovedindu-se mult mai fiabile. Mai mult decât atât, în scurt timp vor fi scoase la stradă cele 40 de autobuze Den Oudsten Alliance City B96, aşa că şansele de a călători cu „maşini eco” tind spre zero. (Dan Constantinescu)
Data publicarii: 04/12/2013

---
Într-adevăr, în vizita mea la Iaşi am văzut un singur autobuz Renault la stradă. Curios e că, la Ploieşti, circulă Ikarusuri cu instalaţii asemănătoare. Ikarusurile sunt fabricate între 1977 şi 1988... şi piese se găsesc destule, deci argumentul cu ,,produse la începutul anului '90" nu prea se susţine. A, că au fost gioarse de la început e altă mâncare de peşte (după cum ştiţi, unul nici nu a circulat).
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Lun 09 Dec 2013, 15:11

http://www.bzi.ro/exclusiv-grav-acciden ... oto-406242

EXCLUSIV. Primele imagini de la accidentul tramvaielor de la Rapa Galbena. Noua raniti

UPDATE 15:02 - Zona a fost eliberata, iar tramvaiele au fost deblocate de la locul impactului, in timp ce traficul in zona a fost fluidizat. Vagoanele vor fi ridicate de angajatii RATP, urmand sa fie transportate in depou.
UPDATE 15:00 - Una dintre femeile care a ajuns la Spitalul "Sfantul Spiridon" le-a povestit ingrozita medicilor ca vatmanul a tipat ca nu mai are frane, moment in care s-a creat un haos general. Vatmanul s-a panicat, nu a stiut cum sa reactioneze, iar calatorii nu au primit nici o indicatie despre modul in care ar fi trebuit sa se protejeze.
UPDATE 14:44 - Pana la aceasta ora au fost inregistrati noua raniti, dintre care cinci au suferit leziuni mai grave si au fost transportati la spital. Tramvaiul de pe traseul 6 este unul vechi, datand din anul 1961 si a fost adus in Iasi de sapte ani, timp in care a fost condus de vatmanul Coca Petru. Spatele vagonului de pe traseul 6 a fost grav avariat, fiind turtit pana la nivelul usilor din spate. Vatmanul ranit a spus ca sangele nu ii apartine ci apartine unui calator.
UPDATE 14:36 - Vatmanii implicati in accident sunt Coca Petru, angajat cu experienta in cadrul RATP Iasi, care se afla pe traseul cu numarul 6, iar celalalt vatman, Popa Pavel, era in tramvaiul care circula pe traseul 3. Acesta din urma a fost ranit mai grav.
UPDATE 14:26 - La aceasta ora, Politia Rutiera ia probe de la fata locului si ancheteaza conditiile in care s-a produs accidentul. Cabina unui tramvai si spatele celuilalt tramvai au fost grav avariate. Cei patru raniti au fost transportati la Spitalul "Sfantul Spiridon", iar oficialii RATP asteapta ca autoritatile se demareze o acheta.
UPDATE 14:23 - La fata locului s-a deplasat si o masina speciala de interventie apartinand RATP Iasi, in zona fiind prezente si toate persoanele din conducerea regiei, inclusiv directorul RATP. Tramvaiul 3 urmeaza sa fie tras spre depou, politia finalizand masuratorile. La fata locului au venit si reprezentantii ITM, incidentul fiind considerat accident colectiv de munca.
UPDATE 14:16 - "Cele doua tramvai au deraiat. Sunt patru raniti usor, din care trei femei si un barbat. Politistii fac cercetari la fata locului si urmeaza sa stabileasca imprejurarile in care s-a produs accidentul", a declarat Anca Vijiac, purtator de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Iasi. Una dintre ipotezele politistilor este ca accidentul s-a petrecut din cauza unei defectiuni tehnice aparute la unul dintre tramvaie. Se pare ca tramvaiul a "scapat la vale", in timp ce urca o panta.
UPDATE 14:05 - Potrivit primelor date, accidentul s-a produs dupa ce unul dintre tramvaie a fost scapat de sub control. La fata locului se afla si trei echipaje SMURD, care acorda ingrijiri medicale calatorilor, dupa ce acestia au suferit atacuri de panica. Circulatia este blocata, iar in zona s-au deplasat si sapte masini de Politie.
STIRE INITIALA - Panica in randul iesenilor dupa ce doua tramvaie s-au ciocnit, in urma cu putin timp, in intersectia dintre strada Arcu si strada Garii. La fata locului s-au deplasat cativa specialisti de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi, acestia urmand sa stabileasca motivele care au dus la aceasta coliziune.
Vom reveni cu imagini de la fata locului
s560x316_Accident_de_tramvai_cu_victime_la_Rapa_Galbena.jpg
s560x316_Accident_de_tramvai_cu_victime_la_Rapa_Galbena.jpg (97.72 KiB) Vizualizat de 7906 ori

11Accident_cu_patru_raniti_la_Rapa_Galbena.jpg

3Accident_cu_patru_raniti_la_Rapa_Galbena.jpg


Mai multe imagini la http://www.bzi.ro/exclusiv-grav-acciden ... oto-406242
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Mar 2014, 10:02

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/atenti ... 43713.html

ATENŢIE ieşeni! Modificări în circulaţia tramvaielor şi autobuzelor de luni
19.03.2014 AUTOR: Gabriela TOMA

Începând de luni dimineaţă, RATP va opera mai multe modificări importante din cauza şantierului din zona Ţesătura.

RATP va impune schimbări majore în circulaţia tramvaielor din cauza şantierelor din zona Ţesătura. Condu­cerea regiei de transport a decis ieri să suspende traseele de tramvaie 1, 2 şi 5, începând cu data de 24 martie. Le­gătura Copou-Tătăraşi va fi asigurată de tramvaiele care vor circula în conti­nua­re pe traseul 13, dar care vor întoarce în Tătăraşi Nord. În schimb, RATP va înfiinţa un traseu nou de autobuze care va prelua călătorii din Tătăraşi Nord şi îi va transporta până în Baza 3. De asemenea, şefii RATP nu au renunţat complet la traseul 5 Dacia-Podu Roş-Ţuţora. Tramvaiele nu vor mai circula din cauza şantierului, în schimb vor fi înlocuite cu autobuze. Mai mult, traseul de autobuze numărul 19, respectiv Canta-Gară-Podu Roş-Selgros, va fi suplimentat cu câte două autobuze, pentru a compensa suspendarea rutei 2 de tramvai Canta-Baza 3.

„Începând de luni, se predă amplasamentul din zona Ţesătura până la Mase Pastice şi de la Baza 3 până la Doi Băieţi constructorului, astfel încât suntem nevoiţi să înlocuim tramvaiele. Traseele 1, 2 şi 5 se suspendă şi va fi înlocuit cu autobuze traseul 5 complet, din Dacia până în Ţuţora. Cei care sunt interesaţi să urmărească programul de transport pe fiecare traseu pot vizita site-ul nostru, unde vor găsi aceste informaţii“, a precizat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Celelalte trasee RATP vor rămâne deocamdată neschimbate. RATP va opera cu tramvaie pe rutele 3 Dancu-Gară, 6 Dacia-Tg. Cucu, 7 Canta-Tu­dor-Baza 3, 8 Copou-Tudor-Baza 3, completat de traseul 13 modificat Co­pou-Tătăraşi Nord. Ieşenii vor avea la dispoziţie 38 de tramvaie pe cele cinci trasee, cu 40% mai puţine comparativ cu momentul de faţă. În schimb, staţiile de autobuze vor fi pline de mijloace de transport şi călători. Începând de săp­tămâna viitoare, vor circula 98 de autobuze în fiecare zi pe traseele deja cunoscute. La acestea se adaugă ruta suplimentară Tătăraşi Nord-Tătăraşi Sud-Baza 3 pe care vor circula trei autobuze în fiecare zi, dar şi autobuzele de pe ruta 5, în număr de cinci maşini şi 3 ramforsări la orele de vârf, în fiecare zi. La toate acestea se adaugă 17 microbuze RATP şi 21 de mijloace de transport de la Unistil.

Modificările în traseele RATP sunt condiţionate de graficul lucrărilor la liniile de tramvai din zona Ţesătura. Cons­tructorii urmează să extindă şan­tie­rul şi să înceapă de săptămâna vii­toare lucrările pe încă două tronsoane. Săpăturile la liniile de tramvai vor începe de la Ţesătura până la Mase Plastice şi din staţia Doi Băieţi până la Baza 3. După finalizarea lucrărilor pe cele două tronsoane, constructorul ar urma să deschidă şantier pe ultima porţiune din proiect, respectiv cea a liniilor de tramvai din Baza 3, până în dreptul CET. Aceste lucrări, preconizate a începe din vară, vor aduce şi suspendarea traseelor de tramvai 7 şi 8, care întorc în Baza 3. Potrivit şefilor RATP, aceste ultime modificări ur­mează să apară după ce elevii intră în vacanţa de vară. Lucrările, care dau peste cap transportul în comun, fac parte dintr-un proiect european în va­loare de aproape 47,4 de milioane de lei.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Ştiri

Mesajde Dr2005 » Joi 04 Iun 2015, 22:36

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua ... te+la+Iasi

Proiect european, implementat româneşte la Iaşi
Publicat 17:14 04.06.15

După ce s-au investit aproape 300.000 de euro în instalaţii de gaz petrolier lichefiat pentru transportul în comun, cele 30 de autobuze stau neclintite în garaje. Asta pentru că au ajuns să consume mai mult decât autobuzele pe motorină, iar întreţinerea lor este mult mai scumpă. Proiectul european a eşuat la şase ani de la startul său.

„Dacă făceam un drum lung până la Târgu Frumos, ne încadram în parametrii tehnici, dar în oraş consumul era foarte ridicat, depăşind de două ori consumul de motorină”, explică Maricel Ghercă, directorul RATP Iaşi.

Un autobuz cu instalație GPL consumă, în medie, 110 litri la 100 de kilometri, dublu faţă de unul care funcţionează cu motorină. Odată cu creşterea preţului gazului petrolier lichefiat, care aproape s-a dublat, regia de transport ar ieşi în pierdere dacă ar scoate autobuzele pe traseu.

Greşeala autorităţilor, spun specialiştii, a fost că au montat instalaţiile GPL pe maşini vechi de 20 de ani.

„Pe un motor mai vechi, care nu are control electronic, este mai greu de reglat ca să funcţioneze la parametri optimi. Ori obţii economie de combustibil şi motorul şi maşina nu mai trage, nu mai are aceeaşi putere, ori dezvoltă putere şi consumă foarte mult şi atunci nu ai făcut nimic”, explică Adrian Sachelarie, profesor universitar la Facultatea de Mecanică.

Mai mult, autobuzele nu pot fi nici măcar vândute la fier vechi, pentru că Regia de Transport este în insolvenţă. Municipalitatea vrea să înfiinţeze o nouă companie de transport şi să repună autobuzele în funcţiune. Până atunci, însă, călătorii mai au de aşteptat.

„Vom vedea la momentul potrivit care este oportunitatea în ceea ce priveşte balanţa de venituri şi cheltuieli cu privire la această investiţie, dar credem noi că un transport ecologic şi un transport civilizat merită să fie dezvoltat în municipiul Iaşi”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.

Dotarea Regiei de Transport cu staţie GPL şi modificarea celor 30 de autobuze a făcut parte dintr-un proiect mai amplu, care a costat 4,7 milioane de euro.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei


Înapoi la Judeţul Iaşi

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005