Discuţii libere

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Dum 04 Dec 2022, 22:46

In alta ordine de idei... Poza e putin tremurata, m-a luat total prin surprindere.
Fişiere ataşate
IMG_20221204_143738.jpg
IMG_20221204_143739.jpg
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 4861
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Lun 05 Dec 2022, 04:20

133 scrie:Oricum daca ce spui se adevereste si astia neruleaza (si neamortizeaza) 6 luni un tramvai de milioane de euro bucata pentru o chestie birocratica cum este RCA-ul atunci... punem mainile pe piept si asteptam sa murim, cam intr-acolo ne indreptam.
Deci tramvaie livrate in ianuarie or sa circule din august. Halucinant.

P.S. Dar hei, se poate si mai rau, de exemplu decat sa cumperi un acumulator mai bine arzi motorina 30 de minute la cap de regionala cu motorul pornit, ca nu poti sa opresti motorul ca nu mai ai cum sa-l pornesti cu bateria moarta coapta. Si nu... nu e vorba de anotimpul rece cand trebuie incalzit salonul. :ugeek:

Amortizarea curge de la intrarea în inventar, deci de la recepție, nu de la ieșirea din fabrică. La fel și garanția.
RCA nu e o procedură birocratică, ci o obligație pentru orice vehicul motorizat peste o anumită putere care circulă în trafic. Deci e obligatorie și pentru toate tramvaiele din Europa. Iar ca să faci transport de persoane, ai nevoie și de asigurare pentru călători și bagajele lor, care poate sau nu să fie la pachet cu RCA.
Ce au făcut noaptea, ei știu, dar dacă se întâmplă vreun accident, e caz penal, inclusiv pentru vatman.
Apropo de RCA, eu când mi-am luat mașina, nu mi-a dat angajatul reprezentanței cheile până nu i-am prezentat RCA-ul. Altfel scoteam mașina de acolo doar pe platformă, deși era nouă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde 133 » Lun 05 Dec 2022, 09:00

Amortizarea decurge de la momentul achitarii produsului de fapt. Adica de cand ai scos banul din buzunar.
RCA este o obligatie dar chestiunea este strict birocratica, asigurarile nu sunt service sau remat, doar invart hartiile si banii.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 4861
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mar 06 Dec 2022, 09:41

Amortizarea e o acțiune contabilă, ea începe de la intrarea bunului în contabilitate. Pentru ca bunul să intre în contabilitate, trebuie recepționat de proprietar. După recepția se face procesul verbal și bunul respectiv intră oficial în proprietatea - și deci și în contabilitatea - noului proprietar.
O fi RCA ceva birocratic, dar dacă te-ar lovi pe stradă un astfel de tramvai, ți-ar conveni să te duci la RCA (eventual la o firmă serioasă) decât să te judeci cu STB. În plus, fără RCA nu poți face constatare amiabilă, dacă ai orice daună trebuie să aștepți poliția să constate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde AndreiSYA » Vin 15 Noi 2024, 22:41

Nu stiu daca mai sunt si alte Imperio-uri cu problema aceasta, insa a fost primul vazut de mine. Acel condens din ce stiu eu, nu este unul tocmai normal la un vehicul nou...


DSCN0270.JPG
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 1042
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Mar 31 Dec 2024, 13:48

Blocurile optice, probabil chinezeşti, nu sunt de cea mai bună calitate. De exemplu, DRL-urile (luminile de zi) sunt arse pe aproape tot parcul de Imperio, atât cele cu LED, cât şi cele cu bec. Eu dacă ies cu maşina mea aşa, îmi ia Poliţia certificatul de înmatriculare. Dar la STB, totul e posibil, am văzut tramvaie cu un singur far ori fără stop pe frână, ba chiar am văzut şi Citaro cu 0 (ZERO) becuri pe spate.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde AndreiSYA » Vin 03 Ian 2025, 04:34

Citaro-uri am văzut și eu fără stop pe frână/poziție sau cu vreun bec de far ars (sau fără nici unul), dar la Imperio (mult laudatele, de...știm noi cine), nu mă așteptam să văd. Mai nou am văzut și lunete aburite total. Ștergeau călătorii cu hainele luneta să vadă prin ea :lol:
Avatar utilizator
AndreiSYA
 
Mesaje: 1042
Membru din: Sâm 09 Mar 2019, 23:11
Localitate: Ilfov

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Vin 03 Ian 2025, 12:08

Evident că geamurile se aburesc dacă nu sunt prevăzute cu sisteme de dezaburire. În schimb, geamurile laterale s-ar putea să fie dezaburite de jetul de aer cald suflat de instalaţia de climatizare.
Personal mi se pare o exagerare încălzirea cu aer cald la tramvai, când oricum ai posibilitatea instalării de radiatoare electrice. În plus, climatizarea în sine e un consumator foarte puternic, ceea ce s-ar putea să aibă consecinţe şi asupra vitezei de circulaţie, câtă vreme pantograful şi cablurile de forţă suportă doar o anumită putere.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discuţii libere

Mesajde Dr2005 » Joi 01 Mai 2025, 02:00

După evenimentul din Pipera, care a dus la închiderea "pentru reparaţii" pe termen nedefinit a liniei de pe Bd. Dimitrie Pompeiu şi Şos. Petricani, din 15.04.2025 a fost "suspendată" (a se citi desfiinţată, dar şi TPBI se fereşte de termenul ăsta) şi linia 42. Numai că lucrări vor fi doar pe Bd. Expoziţiei (adică fix unde lucrurile încă erau decente), nu pe Bd. Ion Mihalache, unde e neclar cum şi dacă se va mai relua circulaţia după finalizarea lucrărilor la staţia de metrou 1 Mai, câtă vreme în apropierea Pieţei Victoriei se lucrează la magistrala de termoficare ce e amplasată fix pe mijlocul bulevardului. Tare îmi e că în 2 ani - atât e termenul pentru Bd. Expoziţiei - ne vom trezi cu o linie de tramvai Mezeş - Piaţa Presei, la pachet cu "suspendarea" circulaţiei pe Bd. Bucureştii-Noi şi Bd. Gloriei "pentru reparaţii" pe termen nedefinit.
Să vedem, totuşi, câteva tramvaie în ultima zi de circulaţie a liniei 42:


Se cade să amintim că 22.04.2025 a adus închiderea, probabil pe muuuulţi ani, a liniei de pe Bd. Basarabia, între Republica şi Bd. Nicolae Grigorescu. Aici nici măcar nu există buget pentru lucrări, orizontul de timp e neprecizat, iar în zonă urmează a fi "reorganizate" nişte trasee cvasi-circulare (că aşa place TPBI-ului) care, ca întotdeauna, vor avea şi victime colaterale (adică va fi desfiinţată, pardon, suspendată linia 14) şi, din nou ca întotdeauna, înlocuirea liniei 40 se va face prin schimbul a 3 trasee (49 Complex Titan - Bd. Basarabia + 637 Bd. Basarabia - Diham + 4/40 mai departe spre Sf. Vineri), care, tot ca întotdeauna (vezi situaţia de acum din Bucureştii-Noi), nu vor avea staţii comune de transfer.
Să vedem câteva tramvaie pe linia 40, cu câteva zile înainte de închiderea liniei:


Plasaţi pariurile - ce linie se va închide pentru a se lua tramvaie pentru noul 5 în câteva luni? Reînvierii+Ziduri Moşi sau Şerban Vodă+Nerva Traian?
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Anterior

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005