Soluţii ar fi multe, fie linie pe Aleea III şi apoi pe lângă Magazinul Unirea (cu desfiinţarea parcării clandestine de la capătul lui 361/783/784 şi a alveolei de taxi de la Magazinul Unirea) sau, mai frumos, o trecere prin mijlocul pieţei şi o continuare pe lângă parc şi mai departe prin Bd. Corneliu Coposu.
Zona centrală ar putea fi transformată într-un terminal, cu minimum 2 linii de stocare pentru fiecare sens şi un peron pentru 21+32 + autobuze (desigur, alte autovehicule nu vor mai avea acces pe acolo).
Idee de bază:
- Codul Rutier va fi modificat, permiţând circulaţia transportului public pe pneuri pe liniile de tramvai şi oprirea la peron comun
- zona adiacentă fântânii poate susţine masa liniilor de tramvai, stâlpilor şi vehiculelor care vor staţiona acolo; amintesc că dedesubt se află două magistrale de metrou, dispeceratul Metrorex şi Dâmboviţa canalizată şi va mai fi introdusă şi a treia magistrală de metrou; de asemenea, zona de pe latura de E va trebui să susţină liniile de tramvai şi stâlpii, dedesubt aflându-se Pasajul Unirii.
Legendă:
Cu roşu - linii noi de tramvai
Cu verde - reţea nouă de troleu
1. Staţie coborâre şi linie stocare pentru 7
2. Linie trecere 21+32, 27, 47
3. Linie trecere 21+32, 47
4. Staţie coborâre şi linie stocare pentru 27
5. ,,Sens giratoriu" pentru tramvaie, cu 4 macazuri (permite întoarcerea din ambele direcţii)
6. Staţie coborâre şi linie stocare pentru 5
7. Staţie pentru 21+32, 16, 47 (spre Piaţa Sf. Vineri) + autobuze (104, 117, 123, 124, 232, 323*, 361, 783, 784)
8. Staţie pentru 21+32, 47, 55 (spre V)
9. Staţie şi linie stocare pentru 55
10. Staţie tramvaie 21+32, 16, 47, 55 + autobuze 104, 123, 124, 232 (staţia de la Hanul lui Manuc se reamplasează cca. 100m în amonte, după semafor, în zona unde stau ilegal taxiurile acum) + troleele 73, 74, 76
11. Staţie tramvaie 21+32, 16, 47, 55 sensul spre Unirii
12. Staţie 7, 27, 32, 47 existentă şi menţinută, se va dubla cu staţie pe sens opus, iar în ambele staţii vor opri şi 117 şi 232
13. Staţie coborâre autobuze 361, 783, 784, Bucharest City Tour + casă de bilete (se desfiinţează capătul de linie actual)
14. Staţie care va rămâne în uz doar pentru liniile 116, 312** şi 323*
15. Staţie existentă, rămâne la fel
16. Staţie existentă, rămâne la fel, i se adaugă 323*
17. Staţie cap de linie troleibuze 73, 74, 76
Trecerea autobuzelor dinspre Piaţa Sf. Vineri spre staţia 16 se va face prin breteaua din Piaţa Unirii, care va avea două benzi BUS de sens contrar celui actual. Tot pe acolo se va instala şi reţeaua de troleibuz, pe banda I asigurându-se staţionarea troleibuzelor, devansarea făcându-se pe banda 2, folosindu-se şi 3 macazuri suplimentare pentru devansarea troleibuzelor fără ca şoferii să mute manual captatoarele (ca la Pardubice, de exemplu).
Modificări de trasee:
21+32 = LOVE
7 şi 27 vor întoarce în jurul fântânii (dinspre V)
16 şi 55 vor întoarce în jurul fântânii (dinspre E)
47 prelungit la Sf. Vineri, va întoarce comun cu 5 acolo
14 şi 40 vor întoarce la Sf. Gheorghe
Se înfiinţează o staţie de transfer în ambele sensuri pe Str. Sf. Vineri (5, 14, 16, 21+32, 40, 55)
Linia 313 se desfiinţează, realizându-se reţea de troleu în jurul Pieţei Unirii
Linia 312** va circula pe traseu actual între Complex Comercial Berceni şi intersecţia Cal. Văcăreşti cu Bd. Tineretului, apoi prin Cal. Văcăreşti, Splaiul Unirii, Pod Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, Piaţa Unirii, Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Piaţa Sf. Vineri, Piaţa Unirii, Splaiul Unirii, apoi traseul actual.
Linia 323* va circula pe un traseu prelungit de la Pod Timpuri Noi prin Bd. Mircea Vodă, Str. Sfânta Vineri, Piaţa Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Piaţa Unirii, trecere pe la fântână, cu întoarcere prin Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Pod Timpuri Noi, apoi traseul actual.
Consecinţe asupra traficului general:
- interzicerea circulaţiei generale pe la fântâni, cu excepţia bicicletelor, dar asigurarea unei benzi suplimentare pe latura sudică a pieţei
- pe latura de E se va reduce la jumătate alveola taxi, astfel asigurându-se o bandă în plus pentru traficul general cu utilizare între orele 5 şi 23 (în intervalul 23 - 5 va servi ca staţie şi loc de staţionare pentru liniile N); linia de tramvai pe sens S - N va fi folosită şi de autobuze şi troleibuze, pe sensul opus se va realiza înierbată
- breteaua folosită acum de 385 va avea doar 2 benzi pentru traficul general
- pe latura nordică dispare staţia de autobuz de la Hanul lui Manuc; în locul parcării ilegale de acum vor staţiona taxiurile (locul staţiei actuale de taxi va fi luat de cea STB)
Toate conflictele de trafic cu tramvaiele, troleibuzele şi autobuzele vor fi rezolvate prin semaforizare dedicată, preferenţială
- conform Legii nr. 92/2007, toate benzile pentru autobuze, tramvaie, troleibuze vor putea folosite şi de taxiurile licenţiate în Municipiul Bucureşti