Discutii generale despre transportul public bucurestean

Ştiri şi evenimente referitoare la transportul în comun din Bucureşti şi Judeţul Ilfov

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 18 Aug 2017, 19:32

Alta... Ramane unul pe separator si gata trenuletul! Erau doua Polo de politie fix langa intersectie dar ca de obicei, astia "alocati" pe Elisabeta-Kogalniceanu se ocupa de orice numai de ce trebuie nu. Troleibuzele raman pe separator aproape mereu din cauza bizonilor care blocheaza intersectia.
Imagine

Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Joi 24 Aug 2017, 17:32

A inceput propaganda internautica corporationala (ca corporatista nu prea pot s-o numesc) un nou bombardament la adresa URAC, acum pana nu se tine licitatia de autobuze si ne prindem daca avem de a face cu un super-cartel international care nu coboara sub pretul de X sau mai rau, cu un embargo comercial! :o :twisted:

Ca treaba aia cu licitatia extinsa-neextinsa, din cauza de zile libere... e cusuta cu atza alba ca sa mascheze o treaba cu potential mult mai naspa, dintre alea de mai sus. Oricat s-ar fi prelungit rezultatul cam banuiesc ca era acelasi... 0 oferte!

P.S. Da, deci URAC si depoul Victoria sunt "hectare de praf" si necesita "regenerare urbana" :twisted: . Ma intreb... Moara lui Haznan, pardon Assan oare nu merita niste "regenerare urbana"? Sau ce, a, aia e deja proprietate privata.
Sunt curios ce idei au interesele imobiliare pentru terenul URAC... poate vreun mall, sa se concureze cu Veranda, sau poate niste puscarii, pardon am vrut sa zic bloace de locuit, ca Bucurestiul chiar duce lipsa de bloace... Sau poate bloace de birouri, ca s-a umplut toata demolaciunea de la Vulcan de bloace de birouri si nu mai este loc... :twisted:
Indivizii astia cred ca au doar o dorinta sandica de a demola, ca nu sunt in stare sa umple spatiile demolate deja.
Si mare gropan al Operei de lanaga Biblioteca este nu semicentral, ci ultracentral! Nu s-au gandit oare sa-l "regenererze urban"? :twisted:

P.S.2. Pentru aia cu RATB nu e SC ca sa acceseze fonduri europene... Pai nu va suparati, Metrorex e SC? Ca eu peronal n-am vazut in viata mea un bon fiscal emis de Metrorex. Pe Metrorex daca vrei sa-l reclami la protectia consumatorului n-ai cum, ca cartela nu e nominala si nu este bon fiscal, nu poti demonstra cand si de unde e cumparata si daca de tine personal!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 25 Aug 2017, 12:08

133 scrie:Metrorex e SC?

Da.
Dar asta contează mai puţin. Ca să accesezi fonduri europene, trebuie să ai în proprietate sau în concesiune pe o perioadă suficient de lungă bunurile pe care vrei să le modernizezi. O regie autonomă nu are aşa ceva, doar administrează bunurile altora - ale Consiliul General al Municipiului Bucureşti în cazul nostru. Nimic nu împiedică CGMB să obţină fonduri europene. Poate doar prostia...

133 scrie:Ca eu peronal n-am vazut in viata mea un bon fiscal emis de Metrorex. Pe Metrorex daca vrei sa-l reclami la protectia consumatorului n-ai cum, ca cartela nu e nominala si nu este bon fiscal, nu poti demonstra cand si de unde e cumparata si daca de tine personal!

Biletele de călătorie au regim special, nu necesită bon fiscal. Nici cele de spectacol nu necesită bon fiscal.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 26 Aug 2017, 20:26

PMB preda in administrare RATB liniile de tramvai de pe Colentina-Mosilor, Tunari, Oltenitei, Iancu de Hunedaora-Stefan cel Mare, Sf. Vineri si 1 decembrie 1918. Pe cel de pe Mihai Bravu nu le preda ca n-a terminat de facut pasaje. :twisted: :twisted:
Deci pe linia asta pasajul Colentina-Doamna Ghica e pa! Pasaje la Dorobanti si Lizeanu pa (sau poate... alea de pe Viitorului inca nu le preda)! La modul real mai bine se ingrijesc sa fie banda 1 libera decat sa faca pasaje. :mrgreen:

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB ... 170830.pdf
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 28 Aug 2017, 07:24

Obiectivele au fost finalizate în 2006 - 2009 şi recepţia s-a făcut în 2013?! Cum au putut fi exploatate nişte obiective nerecepţionate? Nu mai zic că unele dintre PV-urile de recepţie sunt ilizibile.

În plus, se transferă reţeaua RATB-ului, în condiţiile în care RATB e doar operator de transport. În cazul ăsta, dacă se ajunge în situaţia altor oraşe şi RATB pierde contractul transportului public, primăria nu va putea atribui şi traseele de tramvai, pentru că infrastructura va fi a RATB.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Aug 2017, 09:55

Presimt ca pe viitor RATB se va rezuma la un tramvai social iar autobuele vor fi operate de privati, caci autoritatile vad ca au probleme serioase cu licitatiile publice! :twisted: Asta daca nu dispare tramvaiul cu totul! :x

As vrea sa mai precizez un lucru, lucrarile de modernizare postdecembriste au trecut de la stalpul central intre liniile de tramvai la stalpii laterali pentru ca chipurile arhitectura era comunista si nu puteai privi in lungul bulevardelor. Problema este ca sistemul cu stalpi pe margine mi se pare mai putin fiabil, avand in vedere avariile produse pe Vacaresti de santierul de la Sudului. Daca stalpii sunt pe centru sunt mai putin accesibile tertilor rauintentionati. La fel si reteaua electrica. Sper ca pe viitor ce se face greentrack sa se faca cu stalpi centrali. Asta ca un apropo la Barbu Vacarescu si Calarasilor (macar), care ar trebui sa ramana in formatul actual, cu stalpi pe mijloc.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Lun 28 Aug 2017, 11:39

Stâlpii laterali servesc şi ca stâlpi de iluminat, eventual de troleibuz (pe unde e cazul). Pe când pe cei centrali poţi pune doar firele tramvaiului, eventual nişte corpuri de iluminat, dar trotuarele sunt lăsate în beznă. Prin afară se preferă stâlpii laterali în zonele construite. Mai mult, pe străzile înguste se prind traverseele pentru reţelele de tramvai/troleu şi pentru iluminat public direct de clădiri.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Aug 2017, 12:59

Au inceput sa desfiinteze ancorarile de retele aeriene in cladiri, planteaza luxten stalpi metalici pe unde era asa.
Ma scuzati ca schimb subiectul asa abrupt dar vreau sa precizez ca sectia linii curata acum canalul sinei la liniile dintre rampele Vacaresti ale pasajului Mihai Bravu. Cu piconul!!! Atat de rau s-a betonat jegul in ele!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Lun 28 Aug 2017, 20:54

Azi pe la pranz.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Deci au curatat pe Oltenitei, curata si pe Mihai Bravu...
In schimb la Sudului... nu-i graba man! Nici azi n-au aparut acareturile necesare catenarei...
Imagine

Iar iesirea din PP2 la refugiul SunPlaza e destul de ramasa in urma fata de restul. De notat ca la iesirile din PP3 au montat si balustrada!
Imagine
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 08:14

Ce ziceam ieri:

133 scrie:. De notat ca linia 11 are un interval neobisnuit de bun chiar inafara intervalului de varf de dimineata, banuiesc ca se antreneaza pentru deschidere.


Azi: Tatra solo in linia 11! :o :shock:

Poate or sa faca probele cu Tatra la Piata Sudului! :mrgreen: :twisted: Sa vezi ce or sa injure aia pe Giulesti cand s-or urca intr-o Tatra sa ajunga la Parvan si i-o duce la Grozavesti!
Asta nu poate sa indice decat faptul ca segmentul pe care 11 circula comun cu 1 va fi si mai lung decat acum, cu soseaua Oltenitei in plus, de la Sura Mare la Sudului! :twisted:
In saptamanile urmatoare vom avea ce poza prin oras. Inclusiv 23 si 27 pe la Sincai. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 18:50

S-au suplimentat la greu liniile 1/10, 23 şi 25 (cu doar 2 ture de Militari, şi alea cu V2A-T)... e clar că se încearcă marginalizarea traseelor cu Tatre. Tare îmi e că Tatrele alea vor dispărea foarte repede, după care se va reveni la intervalele de ieri de pe 1/10, 23 şi 25, pentru că vor trebui V3A-uri şi pentru ele. În schimb, 44 şi 47 nu au primit nimic, de fapt 47 e ţinut intenţionat la 3 ture (de regulă 1 lipsă) în loc de 6 câte ar avea nevoie pentru o circulaţie optimă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 18:53

Nu cred că a fost vreodată dorinţa de a se cumpăra tramvaie noi. Doar vorbe, că în rest Bucureştiul încheie mereu anul fiscal cu măcar 25% excedent, iar restul de 75% se duc la UTI, la câţiva asfaltatori şi în n'şpe mii de festivaluri făcute de Antene.

Licitaţia pentru care PMB nu a fost în stare să modifice data în SEAP era pentru autobuze.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 19:05

Poate ca n-a intentionat sa cumpere dar 500 de tramvaie cat are parcul (cald+rece) n-or sa se inlocuiasca cu 400 de autobuze. :twisted: Si oricum nu pot sa renunte la liniile in jurul carora s-au construit pasajele MB, Sudului, Basarab. :twisted:
Stau aia cu metroul la panda sa bage un M7, un M8 alea alea... secolul viitor! :mrgreen: Ca si daca mai fac ceva criza si se aleg cu niste bani forta de munca tot n-or sa aiba pentru. :twisted:
Si sa ne fie iertat... daca vreunul din cele 400 de autobuze noi ia soarta Citelisurilor canibalizate de exemplu... insemna ca ne trebuie modificare la codul penal, cu reinventarea complotului si subminarii economiei si sabotajului!
Se stie ca tramvaiul este larg dispretuit atat de Metrorex cat si abonatii la lucrarile acestora, stand in calea la tot felul de pasaje care chipurile s-ar sapa mult mai usor (ca pereti mulati) daca n-ar exista tramvaiul.
Singura curiozitate pe care o am daca desfiinteaza tramvaiele (si ce sa fac, cum sa neg ca este imposibil, daca insusi pensionarii prefera 330 in locul lui 23...) este cum vor delimita sensurile de circulatie pentru ca am senzatia ca vom vedea niste coliziuni frontale spectaculoase intre automobile.
Cu tamvaiele eu zic ca este mai simplu, vagoanele pot fi mutate de la un depoul la altul, pot circula pe orice linie, numai sinele sunt fixe. Si pe principiul asta... presimt ca ce este cu OR dispare "cu prioritate".
Eu zic ca n-or sa dispara tramvaiele pentru ca sunt un mijloc de transport cu siguranta maxima pentru calatori. Statistic, victimele-pasager in vehicule-tramvai implicate in accidente sunt cele mai putine dintre toate categoriile de vehicule! A, tramvai vechi de 40+ ani a luat foc? Mare spanac. Si Citaro #4158 vechi de 10- ani a luat foc. So what desfiintam autobuzele? Si metroul se umple de fum cel putin odata lunar. So what? Si automobilele mai ard ca niste torte uneori de la scurtcircuite electrice. So what?
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 19:44

Sunt in jur de 100 de V3A-uri defecte prin depouri... Cu Tatre sau fara... niste solutii exista. Bunavointa nu exista.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 20:18

Sunt 100 de V3A-uri la gard, în condiţiile în care 46 vine la 30 minute, iar 35 şi 45 vin la 25 minute. Asta ca să nu mai zic de alte linii şi de faptul că o bună parte din reţea e închisă acum (Olteniţei, Văcăreşti, Pantelimon). În mod sigur când s-or redeschide astea, nu mai pupăm noi 1/10 la 5 minute şi 25 la 6 minute, că vor trebui să ia de undeva tramvaie pentru Şincai şi pentru Pantelimon.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 20:23

Există atâtea linii de tramvai care circulă doar ca să aibă vatmanii unde să îşi facă orele (4, 35, 42, 46, 47, 56) şi altele care nu mai au mult până să ajungă aşa (5, 11, 16, 27, 36, 40 ş.a.). Dacă mâine s-ar desfiinţa tramvaiele, doar pentru 1/10, 21, 25, 32 şi 41 ar plânge cineva, pe restul a avut grijă RATB să le distrugă prin orare proaste şi prin suprapunerea cu autobuze care, întâmplător au intervale de succedare mai bune.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 20:41

Pe otelul rosu oricum n-ai sanse sa scoti interval mai bun ca autobuzele. Deci... la modernizare sau la casare. Chestia este ca pentru desfiintarea unei linii de tramvai trebuie sa reorganizezi tot traficul! Cu aprobari de la comitete si comitzii pentru fiecare modificare implicata in intersectii! :twisted: Practic birocrateala pentru eliminarea tramvaiului ar fi de 3 ori mai stufoasa decat cea pentru fonduri europene pentru refacere de linii! :mrgreen:
Singurul lucru bun care s-ar putea face prin desfiintarea tramvaiului ar fi inlocuirea cu doua benzi alternative, adica dimineata sa aiba un sens si seara sens opus. N-ai sa vezi asa ceva la Bucuresti. :mrgreen:
Anyway "bunastarea" de moment din care rezulta puzderia de automobile straine este toata pe datorie. Ramane de vazut daca e de durata sau e doar un alt puseu. Nu se da tramvaiul la gunoi pentru aglomeratia de un an. Mai bine s-ar da semafoarele la gunoi si s-ar implementa numai giratorii ca sa dam phuti la gunoi! :ugeek: :twisted:

Offtopic. Noi romanii cu motoarele termice nu prea le avem, niste autobuze cu cutie automata si podea coborata slabe sanse sa ne facem. In schimb la mrotoare electrice mai miscam inca un desht. Tramvaie o sa ne putem fabrica, daca nu se vor depune oferte de pretz nici la doua licitatie de autobuze. :twisted: Si pesimt ca n-or sa se depuna, sau cel putin nu vor fi admisibile, ca toti vor spargerea pe loturi, ca nu le pasa ce vrem sa cumparam noi, ei au ceva de vandut si pace.
Bat saua sa priceapa iapa. :mrgreen: :ugeek:
Iar cine se da de ceasul mortii ca RATB da putini bani pentru ce cere la autobuze... i'm sorry, tarile mai vestice vor sa scape de fumigenele diesel si inca nu si-au amortizat liniile de productie, n-or sa strambe din nas prea tare. Iar suntem cu doi pasi in urma lumii, cum era si impuscatu' cand i-a zis Maurer ca unele tehnologii importate sunt... mult perimate.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 20:48

Dar ce 19 era vreo vedeta pe Sincai cand exista? Tot in 116, 323 si 133 statea lumea... Liniile astea nu mai prezinta siguranta in exploatare (ma refer la Sincai, Basarabia, Teiul Doamnei-Lacul Tei etc.) Sare sina din canal in zilele caniculare, se rup joantele la contractie cum da toamna si se lasa cu deraieri... Plus ca macini mecanic vagoanele, ce asteptam sa se rupa sudurile prin ele? Peventie antidegradare nu s-a facut prin mentenanta la timp. Rezultatul se vede. Ata ete, altele (linii)!

Vrem adevarul adevarat? Daca un tramvai vine la 30 minute inseamna ca validarile care s-au facut intr-o luna pe linia aia presupun un interval de succedare de 120 de minute! :twisted: Nu ma indrept cu discutia spre domeniul social... pentru ca oricat de noi ar fi tramvaiele si autobuzele blatisti vor exista. Pretentia la transport public civilizat la noi aparent nu merge decat cu taxator la usa vehiculului...
Dar repet, sa nu ne hazardam, daca se opreste o ruta din cele de pe otelul rosu liniile nu pleaca nicaieri, banda in care sunt ele amplasate nu pleaca nicaieri. Ramane acolo asteptand ori o sclipire de geniu ori o criza care sa-i mai lase pe unii fara automobil.
Nici V3A-urile nu sunt tocmai niste bijuterii ale tehnicii si avand in vedere cate proiecte noi de infrastructura a lansat primareasa anul asta... teoretic la anul ar trebui sa existe bani de piese si pentru V3A si pentru Citelis! :twisted: Pe de alta parte cum sa lansezi ceva nou neglijand ce ai deja!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 22:23

133 scrie:se rup joantele la contractie cum da toamna si se lasa cu deraieri

Care joante? Tocmai, că nu sunt joante, iar şina nu se poate dilata decât în sus. Iar iarna crapă, că se contractă. În rest, cu excepţia uzurii mai rapide a bandajelor, nu pune prea mari probleme.

133 scrie:Daca un tramvai vine la 30 minute inseamna ca validarile care s-au facut intr-o luna pe linia aia presupun un interval de succedare de 120 de minute! :twisted: Nu ma indrept cu discutia spre domeniul social... pentru ca oricat de noi ar fi tramvaiele si autobuzele blatisti vor exista. Pretentia la transport public civilizat la noi aparent nu merge decat cu taxator la usa vehiculului...

Care validări? Abonamentele nu se validează! Nici pensionarii nu validează. Oar ăia care validează, în vreo 50% din cazuri nu reuşesc din prima şi renunţă pentru că nu îşi dau seama. Sisteme cu validare obligatorie am văzut doar în zone unde, din cauza imigranţilor din numeroase ţări, au trebuit civilizaţi cu biciul (adică cu amenda), gen Bruxelles. Nu vorbesc de România, unde sunt oraşe în care trebuie să validezi abonamentul o dată la 50 minute (Braşov) sau la fiecare urcare în vehicul (Timişoara). Nu aşa numeri călătorii, dovadă că sisteme de transport precum cel din Budapesta sau din Viena funcţionează bine-mersi cu bilete de hârtie, ba la Budapesta chiar au perforatoare cum aveam şi noi pe vremuri. Ca să determini fluxul de călători trebuie să cunoşti obiectivele de interes de pe fiecare traseu, în special cele cu flux regulat de călători - şcoli, universităţi, clădiri de birouri, fabrici, magazine, parcuri, gări, autogări apoi să le conectezi cu cvartalele de blocuri sau între ele. Nu ai nevoie să freci un card de un validator ca să afli asta.

133 scrie:Nici V3A-urile nu sunt tocmai niste bijuterii ale tehnicii si avand in vedere cate proiecte noi de infrastructura a lansat primareasa anul asta... teoretic la anul ar trebui sa existe bani de piese si pentru V3A si pentru Citelis!

V3A-ul e un hârb din toate punctele de vedere, este o copie grosolană după LHB. Din păcate, producţia V3A-ului, deşi uşor ,,updatat" cu chopper şi uşi mai de Doamne-ajută, s-a încheiat abia în 2006, la 43 de ani de la primul vagon. Asta dacă nu socotim şi Bucur LF, care are tot boghiuri motoare de V3A.
Primele V3A-uri produse aveau contactoare electro-magnetice şi comenzi pe 24V pentru tracţiune multiplă, la fel şi primele V2A-uri. Ulterior, s-a trecut la contactoarele electromecanice acţionate de o axă cu came, ca la Thomson-Houston, deci un regres tehnologic... care a ţinut până în 2006 când a ieşit ultimul V3A-93. Boghiurile sunt un dezastru, boghiul monomotor e predispus la gripare, frâna de staţionare cu resort e o soluţie din anii '50 şi nu e prea de încredere", timoneria frânei cu solenoid de pe boghiul purtător face ca toţi dracii şi nici după 43 de ani de producţie nu s-a reuşit corelalrea ei cu frâna de staţionare, astfel că mereu se blochează osiile purtătoare înaintea celor motoare, astfel apărând locurile plane (de aia unele vagoane merg cu siguranţa scoasă şi cu această frână anulată).

La polul opus, T4R, deşi proiectat în anii '30 de americani (PCC), bate la fund orice V3A. Boghiul bimotor, cu frâna de staţionare direct pe axul motorului, cu tambur, acţionată electric la 24 V şi deblocabilă manual doar prin tragere tijei cu mâna (deci fără chei speciale) se comportă mult mai bine în exploatare. Arcurile elicoidale lucrează mai bine decât suspensia colopot a V3A-ului (chiar dacă V3A are şi amortizor hidraulic), axul cardanic - deşi cu randament mai mic decât reductorul cu roţi dinţate de la V3A - nu necesită baie de ulei în carcasă, ci doar vaselină, crapodina nu lasă boghiurile să ,,zboare" de sub vagon (spre deosebire de V3A care se rupe în bucăţi... să vedeţi tragedie când s-o rupe un Bucur, că boghiul purtător e de V3A cu rulmenţi de boghiu) şi nici nu necesită bile mari de rulment între şasiu şi boghiu... Nu mai zic de acţionarea motoarelor, care se face cu un accelerator cu 99 de contacte (faţă de 23 la V3A), acţionate electric cu un motor alimentat la 24 V, rezistenţele fiind dispuse elegant sub şasiu. Aşa se explică faptul că diverse vagoane sub licenţă PCC sau derivate din licenţele PCC sunt încă în producţie în Cehia, Ucraina, Rusia.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 22:33

1. Deci nu avem validari dar vrem vagonul la 5 minute... Problema de statistica!

2. Sistemul de taxare este tot o capodopera phuti. :twisted:

3. Cat priveste Tatra KT4D vs. V3A... uite ne lovim de problema pe care si-o pune si primaria... adica omogenitatea parcului! In cazul primariei chestiunea cred ca e mai simpla, ei cred ca vad omogenitatea parcului ca un total format numai din autobuze! :twisted: Ce s-a copiat, ce s-a importat... n-are rost sa discutam, ca si daca ne trezim sa facem ceva sau macar sa imbunatatim ceva existent are grija RATB sa demonstreze ca e prost. Ma refer la Bucur LF. Bine, RATB demonstreaza si ca Citelisul e prost, daca judecam dupa numarul de imobilizate. Si ca Citaro e prost daca judecam dupa ala care a luat foc in 102... Cred ca s-a inteles ideea. Oricum noi n-avm "traditie" si "cifra de afaceri" deci pe sistemul european n-avem ce cauta la licitatii de stat, trebuie intai sa producem pentru mediul privat si pe urma sa ne prezentam cu portofoliul la stat. :P

Cat despre otelul rosu... n-are joante, are rupturi, prea corect! De fapt are numai rupturi! Se circula din ruptura in ruptura! De aici si apocalipsa boghiului purtator de la Bucur LF! Longrinele sunt praf, cordoanele de cauciuc care trebuie sa tina sina in canal nu mai exista de hat! S-au inlocuit cu niste pene din loc in loc, iar intre pene balteste apa ina canal si nenoroceste betonul.
Ultima oară modificat de 133 pe Vin 01 Sep 2017, 22:47, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 22:34

133 scrie:Pe otelul rosu oricum n-ai sanse sa scoti interval mai bun ca autobuzele. Deci... la modernizare sau la casare.

Nu uita că Citaro-urile sunt limitate la 40 - 45 km/h şi nu au bandă unică, pe când tramvaiul merge pe mijlocul drumului. Aşa era şi la Braşov, linia de tramvai era praf, dar uite că tramvaiul se mişca mai repede decât troleibuzele care l-au înlocuit. Şi asta înainte să apară nenorocirile alea de giratorii.

133 scrie:Offtopic. Noi romanii cu motoarele termice nu prea le avem

Nu am avut-o niciodată, toate vehiculele produse la noi aveau fie motoare de import, fie asamblate sub diverse licenţe (MAN, Saviem, Renault etc.).
Autobuze se fac la Ciorogârla, se fac la C&I, se fac la Moineşti... dar când vii şi ceri să ţi se livreze 400 vehicule în câteva luni, e clar că nimeni nu are asemenea capacitate de producţie. Iar producţia de acum nu mai e la I. Autobuzul, să faci totul acolo şi să produci pe stoc, că oricum ţi le cumpără cineva din lipsă de alte opţiuni.

133 scrie:i'm sorry, tarile mai vestice vor sa scape de fumigenele diesel si inca nu si-au amortizat liniile de productie, n-or sa strambe din nas prea tare.

În toate ţările vestice se cumpără în prostie autobuze diesel. E drept, se fac investiţii masive în tramvaie, troleibuze, metrouri, trenuri, dar se cumpără şi autobuze la greu. Aşa că dieselul nu va dispărea, probabil vreo 20 - 30 de ani tot va fi la putere, până vor apărea nişte baterii Li-Ion suficient de uşoare, puternice şi ieftine. Şi poate nici atunci, pentru că industria petrolului e mult prea puternică.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Vin 01 Sep 2017, 22:40

Sistemul cu carduri de validat la fiecare călătorie e o tâmpenie în sine, indiferent cine îl face. Am văzut la Bruxelles o tâmpenie similară, cu 60 euro amendă pentru abonament nevalidat... o tâmpenie, o idioţenie, dar singurul mod să civilizezi un oraş în care 51% din locuitori NU sunt belgieni şi mulţi sunt sosiţi din ţări unde latul e un mod de viaţă. Dar nu trebuie să repetăm tâmpenia Bruxelles-ului. Bine, STIB încasează anual în jur de 3 milioane de euro doar din suprataxe de călătorie! Da, trei milioane de euro! Oare RATB cât o încasa?

Omogenitatea parcului chiar e o problemă, dar, să o zicem pe aia dreaptă - sunt 2 mari tipuri de tramvaie: Tatre şi V3A-uri, chiar dacă sunt n'şpe feluri de V3A-uri. În schimb, din punctul de vedere al deservirii călătorilor e o prostie să ai pe acelaşi traseu tramvaie de 125 locuri (T4R) şi de 300 locuri (V3A), mai ales că intervalul de succedare e egal între ele. Tatrele solo nu au ce să caute pe 11, la fel cum nici V3A-urile nu au ce să caute pe 8.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Vin 01 Sep 2017, 22:58

Aici deja o dam in chestiuni complexe. Ar fi logic ca oricare depou sa aiba vagoane lungi si vagoane scurte pentru intervale de varf si intervale intermediare, pentru linii usoare si linii grele... dar la noi avem un depou cu toate Tatrele ca sa nu ne complicam cu mentenanta...
Cum e cum nu e... Tatrele consuma energie elctrica pe masura! Asta pentru ca ai facut paralela eficicentei si fiabilitatii mecanice. :twisted:
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Sâm 02 Sep 2017, 08:47

Citaro sunt limitate la 50 la ora din considerente de densitate a semafoarelor, ca eu am circulat pe Ghecea si cu Citaro care prinde 70 la ora. :twisted:

Tramvaiele prin Bucuresti pe unde e otelul rosu sunt cu limitare in general 10 km/h. Prin anumite zone... 5km/h. Dementa curata.

Cat despre cine ce cumpara... sa-si cumpere vestul numai diesel din partea mea sa se mai sufoce si ei ca tot isi arunca toate cazanele sh cu 5 locuri la noi, care ard in procent egal juma' motorina juma' ulei. Noi ne-am plantat acum si eoliene, suntem fulloption! :mrgreen: Hidro, termo, nuclearo, solaro, eoliano - electrici!
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Sâm 02 Sep 2017, 13:11

#112 azi 46! Colentina a luat locul Victoriei! Daca de luni nu circula doua bidirectionale la Granitul inseamna ca Ratb e inghetata in timp si spatiu.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 13:00

133 scrie:Citaro sunt limitate la 50 la ora din considerente de densitate a semafoarelor, ca eu am circulat pe Ghecea si cu Citaro care prinde 70 la ora. :twisted:

Nu cred că vorbim de aceleaşi lucruri... teoretic, orice vehicul care circulă în trafic urban trebuie să circule cu 50 km/h maxim, eventual cu 60 pe anumite sectoare de drum. Conform legislaţiei europene, orice vehicul de transport călători care poate lua oameni în picioare trebuie să circule cu maxim 80 km/h, iar cel doar cu locuri pe scaune cu 100 km/h (90 km/h dacă are ataşată o remorcă), însă acestea din urmă trebuie obligatoriu să fie prevăzute cu centuri de siguranţă pentru călători. Limitările trebuie impuse de producător. Aşa că Citaro-urile noastre au venit cu limitare electronică de 78 km/h. După accidentul din Titan de acum câţiva ani (autobuz intrat pe roşu cu 72 km/h), s-a luat decizia de a se limita TOATE autobuzele din soft la 40 km/h. Şoferii cu 3 ouă au primit limitarea la 50, chiar dacă regulamentele RATB, însuşite sub semnătură de toţi şoferii, spun clar că viteza maximă de deplasare acceptată este de 40 km/h.

133 scrie:Tramvaiele prin Bucuresti pe unde e otelul rosu sunt cu limitare in general 10 km/h. Prin anumite zone... 5km/h. Dementa curata.

O tablă ruginită agăţată de un stâlp nu e tocmai o limitare de viteză... 10 km/h sunt abaterea acceptată a oricărui aparat radar de la noi, deci nici măcar poliţia nu poate verifica respectarea acestor viteze. Nu e ca la tren să ai diagrama şi să îl concediezi pe mecanic că merge cu 18 km/h în loc de 15 km/h (au fost cazuri).

Singura limitare de viteză impusă dpdv tehnic la tramvaie e cea de 52 km/h la tramvaiele cu computer de bord.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 13:15

133 scrie:Aici deja o dam in chestiuni complexe. Ar fi logic ca oricare depou sa aiba vagoane lungi si vagoane scurte pentru intervale de varf si intervale intermediare, pentru linii usoare si linii grele... dar la noi avem un depou cu toate Tatrele ca sa nu ne complicam cu mentenanta...

Păi tocmai de aia aveau Tatre solo şi cuplate.

133 scrie:Cum e cum nu e... Tatrele consuma energie elctrica pe masura! Asta pentru ca ai facut paralela eficicentei si fiabilitatii mecanice. :twisted:

Au putere mai mare, normal că şi consumul e mai mare. Un T4R are o putere nominală de 160 kW, deci un cuplu are 320 kW. Un V3A are 240 kW, de aici şi demarajele greoaie şi patinajul prezent la toate vagoanele.

133 scrie:Daca de luni nu circula doua bidirectionale la Granitul inseamna ca Ratb e inghetata in timp si spatiu.

Iniţial era vorba să se desfiinţeze 5 şi să se reînfiinţeze 55.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 18:48

Nu discutam despre ce numar de parc auto depaseste sa nu depaseste 50 la ora. :twisted: Treaba este ca orice vehicul ar trebui limitat la 50 la ora in oras, nu doar unele. De fapt vehiculele autonome sunt cam singura garantie ca nu depaseste viteza legala, ca nu trece pe rosu etc. Ce-or mai fi si alea? :twisted:

Cat despre tablele ruginite de limitare pentru tramvaie... este o limitare cat sa nu te trezesti cu vagoanele zburate de pe rupturile alea pe care le numim amabil linii... Si ca sa nu cada tencuiala de pe constructiile de pe langa. Si ca sa nu te trezesti cu sina sarita din canal sau cau vagonul rupt cine stie pe unde... Daca V3A-urile ar fi circulat cu 5-10 km/h pe otelul rosu probabil acum nu erau picate 100 de bucati... Daca s-a mers pe principiul "rupe-i gura", cum am vazut ca se mai da si la LF-uri pe Serban Voda... Evident, limitarea nu era o solutie, refacerea liniilor era.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Discutii generale destre transportul public bucurestean

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 18:59

Tatre solo si cuplate la un singur depou.

Tatrele au racire fortata nu naturala ca V3A. Si in mers si in stationare. Nu am vazut vreun tramvai Tatra sau V3A sa gafaie din cauza calatorilor. Cat despre patinat... aici e mai mult o problema tot de starea liniilor, de uzura si de cat de (ne)curatat e canalul sinei si de cate frunze sunt covor pe linii in statie la Razoare, etc.
Conceptia este cum ai zis la nivel de anii 30, pentru pigmei, eu cand stau in picioare nu vad nimic pe geam geamul e prea jos, cerintele de mobilitate pentru standardele sociale curente nu mai au nici o treaba cu prezentul, sunt vehicule destinate transportului de vite furajele pe metru patrat si cam atat, usile au o ergonomie catastrofala. Etc etc. A, ca n-avem noi cu ce sa le inlocuim.. asta e alta mancare de peste. Ne asteptam sa functioneze vesnic? Si eventual fara mentenanta?

Cum adica desfiintat 5 si reinfiintat 55? Vad ca se tot speculeaza, prin mai multe locuri, treaba asta cu "desfiintat 5" in sensul ca intra liniile de le Barbu Vacarescu in refacere. Cum, unde, cand? In ce hartie oficiala apare asa ceva? Trebuie sa existe un PUZ, un proiect, un vot in consiliul general, o alocare in buget... Where is it?
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 20:31

Sistemul cu şine înglobate în dale de beton există de vreo 30 ani. Şi nu doar la noi. Desigur, alţii au introdus nişte compensatoare de dilatare din loc în loc, pentru că, altfel, şina nu are loc să se dilate şi se ,,scoală".
Până în 2004, Tatrele au circulat pe fix aceeaşi infrastructură, fără probleme. La V3A problemele apar din cauza sistemului tehnic folosit pentru crapodine - cu bile de rulment, la care se adaugă întreţinerea necorespunzătoare a reductoarelor (uleiul plin de impurităţi, neînlocuit la timp). Mai adăugăm şi suspensia secundară tip clouth şi modul de întreţinere de la noi, în care când cauciucul se compactează se mai adaugă un inel metalic sub prinderea suspensiei în loc să se înlocuiască. Asta omoară V3A-urile, nu şina. Asta omoară şi LF-urile, că boghiurile motoare tot de V3A sunt.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2736
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Ştiri şi evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005