de Dr2005 » Lun 24 Oct 2022, 01:52
Au apărut noile orare ale liniilor modificate odată cu ,,marea redeschidere" a circulaţiei tramvaielor şi troleelor pe fostul bulevard Vasile Milea şi, respectiv, ale troleelor pe la Academia Militară. Ca să vă scutesc de lecturat tot mesajul, s-a întâmplat ce ne aşteptam cu toţii, adică încă o reducere a parcului de vehicule electrice, că, na, s-au disponibilizat nişte autobuze din 610, 690, 696 şi am o bănuială că şi din 105 (deşi 105 nu a fost deloc suplimentat la suspendarea lui 1/10/93). Acum să detaliez. Şi o să încep cu troleele, unde e jale mai mică decât la tramvaie:
- reapar liniile 69 şi 93, 69 pe la Academie şi 93 pe traseul ,,tradiţional". Intervalele de succedare sunt cam alea dinainte de scurtare/suspendare, n-am de ce să mă plâng aici. Numai că 90 a rămas scurtat la Cotroceni, evident la 15-20 minute interval de succedare. Surprinzător, 85 nu pare a fi pierdut vreun tur. Dar să nu ne îmbătăm cu apă rece, faptul că 69 vine bine, 90 vine OK-iş şi 85 vine bine nu se datorează grijei TPBI şi PMB pentru plămânii noştrii, ci situaţiei din Berceni, care a făcut ca o parte din troleibuzele care circulau pe suspendatele 73 şi 74 să se mute cu tot cu şoferi şi prestaţie la Depoul Vatra Luminoasă. Admiraţi bine orarele pentru 69, 70, 85 şi 90, că la anul sau când s-o termina nebunia din Berceni, nu le mai vedeţi;
- 61 redevine fantomă, cu intervale de succedare de 20 de minute la ore de vârf. Nu o să meargă nici dracu' cu el, când 336 va veni o dată la 4 minute;
- 62 culmea primeşte câteva trolee în plus, la orele de vârf o să circule la 10 minute (n-a mai văzut el aşa interval de vreo 10 ani), în rest la 20 minute, că de aia ai metrou şi 336;
- 96 la ore de vârf chiar va circula OK (5 - 6 minute), dar în tipicul STB-ist, troleibuzul dublat de autobuz e maxim ranforsare pentru autobuz, deci de la 11 la 15 ghinion, sfertul academic şi 139. În fine, se putea mai bine, clar se putea şi mai rău, deci să ne mulţumim cu purcoiul de 96-uri încolonate la 7:30 pe Drumul Sării.
Şi acum trecem la tramvaie, unde e JALE cu litere mari:
- revin 1 şi 10. Frumos, n-am ce spune, deşi nu înţeleg de ce sula mÎnzului pe inelul exterior se circulă la 4 minute şi pe ăla interior la 7! În puii mei, din Militari şi Dr. Taberei nu te ajută cu nimic inelul exterior dimineaţa. A, da, nu uitaţi că ,,noul Romprim" e la Şura Mare, dacă vreţi de la Răzoare la Piaţa Sudului, schimbaţi tramvaiul la Cimitirul Şerban Vodă. Invers schimbaţi la Şura Mare, că acum a binevoit TPBI să pună staţie şi acolo, să nu mergeţi pe jos până la Eroii Revoluţiei cum era înainte. Pe cât pariu că tramvaiul de legătură întotdeauna va pleca înaintea celui de vine din oraş?
- revine 11, unit cu 8 pe traseul 16 Februarie - Zeţari; o mutare bună, cu un interval de succedare asemănător cu al fostului 11 şi cu vreo 11-12 minute între tramvaie. Mă rog, să zicem că e oarecum decent;
- linia de dublaj 43 dispare, că e nevoie de vagoane în 1/10; dispar şi din turele de pe 44, intervalul de succedare rămâne pe la 14 minute la ore de vârf. Evident, toate 44-urile merg lipite sau la 1 - 2 minute de un 11, să nu se piardă! Dacă nu mă credeţi, verificaţi singuri orarele de pe site-ul STB. Dispare, evident, orice posibilitate de legătură 41 - 44 spre Gara de Nord, nu o să stea nici dracu' un sfert de oră după un 44.
- 35 NU MAI APARE!!!!!!!!!!!!!!! Nu ne trebuie transport electric în Drumul Taberei! Că de aia avem 105. Dar cică 25 va circula la 5 minute la ore de vârf... asta înseamnă că sigur vor intra şi nişte Tatre solo pe acolo, ceea ce nu e chiar cea mai bună soluţie pentru 25.
- victime colaterale: 19 redevine fantoma de dinainte de Tatre, în cazul fericit o să tragă în staţie la un sfert de oră; 3 rămâne one-tram-show, 24 ajunge să circule la 20 minute la oră de vârf şi 30 (da, TREIZECI) în rest şi în week-end, 45 la 20 minute (că avem 476 şi 381, nu?), 47 pierde şi el un tur (deci 15 minute la ore de vârf, 20 în rest şi în week-end), 23 şi 27 vor trage în staţii tot la sfertul academic.
Ce să zic... JENIBIL (da, ştiu că nu există cuvântul ăsta). Măcar de ar avea cineva cojones să recunoască faptul că transportul electric în Bucureşti înseamnă doar 1/10, 7, 11, 21, 25, 32, 36, 40, 41, 55, 69, 70, 76, 85, 86, 93, 96, 97, eventual 27 şi să bage autobuze peste restul, vă garantez şi vă dau în scris că nimeni nu ar plânge după restul tramvaielor şi troleibuzelor, au unic scop să aibă unde să îşi facă orele şoferii şi vatmanii şi cam atât.