Vagoane de călători seriile 19-50, 20-50 şi 39-50
Vagoanele seriile 19-50 (clasa întâi), 20-50 (clasa a doua) si 39-50 (clasa întâi şi a doua) au fost livrate către C.F.R. începând cu anul 1982. Au fost produse de către VEB Waggonbau Görlitz (Republica Democrată Germană) şi sunt apte de trafic internaţional, fiind folosite la trenuri Regio (R) şi InterRegio (IR).
Multe astfel de vagoane au fost modernizate, fiind echipate cu boghiuri Y25 RS (produse de Astra Arad), astfel:
- seria 19-76 -> Atelierele CFR Griviţa (vagon de clasa întâi)
- seria 20-76 -> Astra Arad (vagon de clasa a doua)
- seria 19-83 -> Atelierele CFR Griviţa (vagon salon de clasa întâi)
- seria 20-83 -> Atelierele CFR Griviţa (vagon salon de clasa a doua)
De asemenea, o parte din vagoane au fost transformate în vagoane cuşetă pentru însoţirea trenurilor RO-LA (seria 85-30) de către Atelierele CFR Griviţa.
Date tehnice:
Lungimea peste tampoane: 24.500 mm
Ampatamentul: 17.200 mm
Înălţimea de la NSS: 4.050 mm
Înălţimea podelei de la NSS: 1.255 mm
Masa vagonului gol: 42,6 tone
Viteza maximă de circulaţie: 140 km/h
Boghiurile: Goerlitz V a cu frână cu saboţi şi roţi cu bandaj
Frâna pneumatică: KE - GPR
Ampatamentul boghiului: 2500 mm
Tensiuni de alimentare: 1000 V 17,5 Hz c.a., 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Încălzire: cu aer modulat şi abur
Lăţimea coridorului: 710 mm
Număr de locuri:
- 19-50: 54 (9 comp. x 6 loc.)
- 20-50: 80 (10 comp. x 8 loc)
- 39-50: 24 (cls. I) + 40 (cls. II)
Cabine toaletă: 2, cu descărcare între şine
Galerie foto