Vagoanele cuşetă şi de dormit ale operatorului Regiotrans

În urmă cu câţiva ani, Regiotrans a achiziţionat de la SNCF mai multe vagoane cuşetă şi de dormit, în perspectiva lansării unui tren de noapte Braşov - Constanţa (mai ales că, la acel moment, drumul Braşov - Bucureşti - Constanţa dura în jur de 10 ore). Deşi revizuite, vagoanele nu au mai fost folosite, atât din cauza lipsei locomotivelor la acea vreme (2006 - 2007), dar şi a diverselor piedici, precum monopolul Gevaro (între timp absorbit de CFR Călători) asupra vagoanelor de dormit, lipsa standurilor de testare a frânelor de tip Oerlikon şi, de ce nu, birocraţia din sistemul feroviar românesc.
Dacă soarta cuşetelor a fost destul de tragică, ajungând la fier vechi prin 2008 (câteva poze cu ele pe ultimul drum, în Ploieşti Vest se găsesc AICI), 2 vagoane de dormit T2 aşteaptă vremuri mai bune în staţia Întorsura Buzăului.
Vagoanele T2 au fost fabricate începând cu anul 1968. Între 1973 şi 1975, SNCF a achiziţionat 82 vagoane de acest tip, acestea fiind climatizate şi având o viteză maximă de 160 km/h. Interesantă este distribuţia paturilor în vagon, cabinele fiind pe două niveluri (!) pentru a înghesui cât mai multe paturi. Astfel, fiecare vagon are nu mai puţin de 18 cabine (pe o lungime a cutiei peste tampoane de 26,4 m), de câte 2 paturi, transformabile în cabine cu un pat prin rabatarea patului de sus. Fotografii cu interiorul se găsesc pe Railfaneurope.net.
Vagoanele au fost înmatriculate de SNCF în seria 75-71.
Ultimul T2 a circulat în Franţa în anul 2008.
Câteva date tehnice:
Seria (Regiotrans): 75-70
Producător: Carel & Fouché
Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Tara: 61 t
Boghiuri: Minden Deutz M6
Număr locuri: 36
Alimentare electrică: 1000 V 16 2/3 Hz c.a., 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Distribuitor de aer Charmilles C3W
Posibilitatea de a fi transportate pe feribot
Instalaţie de climatizare
Dacă soarta cuşetelor a fost destul de tragică, ajungând la fier vechi prin 2008 (câteva poze cu ele pe ultimul drum, în Ploieşti Vest se găsesc AICI), 2 vagoane de dormit T2 aşteaptă vremuri mai bune în staţia Întorsura Buzăului.
Vagoanele T2 au fost fabricate începând cu anul 1968. Între 1973 şi 1975, SNCF a achiziţionat 82 vagoane de acest tip, acestea fiind climatizate şi având o viteză maximă de 160 km/h. Interesantă este distribuţia paturilor în vagon, cabinele fiind pe două niveluri (!) pentru a înghesui cât mai multe paturi. Astfel, fiecare vagon are nu mai puţin de 18 cabine (pe o lungime a cutiei peste tampoane de 26,4 m), de câte 2 paturi, transformabile în cabine cu un pat prin rabatarea patului de sus. Fotografii cu interiorul se găsesc pe Railfaneurope.net.
Vagoanele au fost înmatriculate de SNCF în seria 75-71.
Ultimul T2 a circulat în Franţa în anul 2008.
Câteva date tehnice:
Seria (Regiotrans): 75-70
Producător: Carel & Fouché
Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Tara: 61 t
Boghiuri: Minden Deutz M6
Număr locuri: 36
Alimentare electrică: 1000 V 16 2/3 Hz c.a., 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Distribuitor de aer Charmilles C3W
Posibilitatea de a fi transportate pe feribot
Instalaţie de climatizare