Vagoane seriile 16/26-05 ,,Acvila"

Vagoane de călători seriile 16/26-05 ,,Acvila"
Vagoanele provin din modernizarea garniturilor TE (seriile 16-17 si 26-17). O garnitură modernizată este alcătuită din 4 vagoane: 2 de capăt şi 2 intermediare, în formula A+C+D+B. Vagonul A este încadrat în seria 16-05, fiind vagon de clasa I, vagoanele B, C si D sunt de clasa a II, vagonul D fiind dotat cu bar, iar B cu rampă, locuri şi toaletă pentru personale aflate în scaun cu rotile. Toate vagoanele sunt climatizate şi prevăzute cu prize de 230 V 50 Hz c.a., iar vagonul de clasa I beneficiază şi de internet wireless. Modernizarea se realizează la Remar Paşcani, prima garnitură fiind introdusă în serviciu la sfârşitul anului 2008, pe raza Regionalei Iaşi. În prezent, acest tip de vehicul feroviar se utilizează la trenuri Regio (R) şi InterRegio (R).
Date tehnice:
Lungimea peste tampoane a garniturii: 73.000 mm
Lungimea garniturii peste pereţii transversali: 72.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de capăt: 16.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de mijloc: 16.350 mm
Lungimea vagonului de capăt peste pereţi: 19.100 mm
Lungimea vagonului de mijloc peste pereţi: 16.350 mm
Lăţimea: 2.860 mm
Înălţimea maximă de la NSS: 4.600 mm
Înălţimea podelei de la NSS: - nivel inferior: 355 mm
- platforma de urcare: 1.125 mm
-nivel superior: 2.413 mm
Lăţimea ferestrelor: 1.000 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 2 osii: 3.000 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 3 osii: 3.600 mm
Frâna pneumatică: tip KE-P-A
Diametrul cercului de rulare (roată nouă): 920 mm
Masa garniturii goale: ~ 132 tone
Masa trenului complet ocupat: ~ 200 tone
Viteza maximă: 120 km/h
Încălzire şi ventilaţie: instalaţie de climatizare
Altele: instalaţie de sonorizare, prize 230 V 50 Hz c.a., sistem de informare exterior şi interior
Numărul de locuri: - vagon A: 55 (clasa I)
- vagon B: 79
- vagon C: 79
- vagon D: 57
- total: 270
Galerie foto
Vagoanele provin din modernizarea garniturilor TE (seriile 16-17 si 26-17). O garnitură modernizată este alcătuită din 4 vagoane: 2 de capăt şi 2 intermediare, în formula A+C+D+B. Vagonul A este încadrat în seria 16-05, fiind vagon de clasa I, vagoanele B, C si D sunt de clasa a II, vagonul D fiind dotat cu bar, iar B cu rampă, locuri şi toaletă pentru personale aflate în scaun cu rotile. Toate vagoanele sunt climatizate şi prevăzute cu prize de 230 V 50 Hz c.a., iar vagonul de clasa I beneficiază şi de internet wireless. Modernizarea se realizează la Remar Paşcani, prima garnitură fiind introdusă în serviciu la sfârşitul anului 2008, pe raza Regionalei Iaşi. În prezent, acest tip de vehicul feroviar se utilizează la trenuri Regio (R) şi InterRegio (R).
Date tehnice:
Lungimea peste tampoane a garniturii: 73.000 mm
Lungimea garniturii peste pereţii transversali: 72.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de capăt: 16.100 mm
Ampatamentul vagoanelor de mijloc: 16.350 mm
Lungimea vagonului de capăt peste pereţi: 19.100 mm
Lungimea vagonului de mijloc peste pereţi: 16.350 mm
Lăţimea: 2.860 mm
Înălţimea maximă de la NSS: 4.600 mm
Înălţimea podelei de la NSS: - nivel inferior: 355 mm
- platforma de urcare: 1.125 mm
-nivel superior: 2.413 mm
Lăţimea ferestrelor: 1.000 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 2 osii: 3.000 mm
Ampatamentul boghiurilor cu 3 osii: 3.600 mm
Frâna pneumatică: tip KE-P-A
Diametrul cercului de rulare (roată nouă): 920 mm
Masa garniturii goale: ~ 132 tone
Masa trenului complet ocupat: ~ 200 tone
Viteza maximă: 120 km/h
Încălzire şi ventilaţie: instalaţie de climatizare
Altele: instalaţie de sonorizare, prize 230 V 50 Hz c.a., sistem de informare exterior şi interior
Numărul de locuri: - vagon A: 55 (clasa I)
- vagon B: 79
- vagon C: 79
- vagon D: 57
- total: 270
Galerie foto