Locomotive electrice cu reglare continuă a forţei de tracţiune seria 474
Aceste locomotive provin din modernizarea locomotivelor seria 40 cu echipamente Promat în secţiile IRLU Craiova şi Paşcani.
Locomotivele din această serie beneficiază de reglare continuă a forţei de tracţiune cu tiristori de joasă tensiune. Locomotiva mai este echipată şi cu:
- Convertizoare statice de tensiune şi frecvenţă pentru alimentarea serviciilor auxiliare
- Sistem de monitorizare şi diagnoza realizat cu microcontrollere cu interfaţa grafica color şi atenţionare vocală în ambele posturi de conducere
- Compresor elicoidal pentru producere aer comprimat, cu motor asincron cu convertizor static
- Controler tip manşă pentru impunerea continuă a vitezei şi curentului de tracţiune
- Sistem performant de de protecţie la patinare
- Bord de conducere modernizat
- Ferestre laterale culisante din termopan
- Sistem de climatizare pentru cabina mecanicului
- Rezistenţe de frânare separate galvanic
- Posibilitatea izolării oricărui motor de tracţiune în caz de defect
- Staţie de încărcare baterii de acumulatori, în comutaţie, cu limitare încărcare după curent, tensiune şi temperatură mediu ambiant
- Funcţionare în regim automat cu viteză şi curent impus
- Construcţie modulara
Descrierea modernizării pe site-ul IRLU
Date tehnice:
Lungimea peste tampoane: 19.800 mm
Lăţimea cutiei: 3.000 mm
Înălţimea peste NSS cu pantograful coborât: 4.500 mm
Diametrul roţii în stare nouă: 1.250 mm
Masa totală (cu balast): 126 t ± 2%
Sarcina pe osie (cu balast): 21 t ± 2%
Puterea nominală: 6.600 kW
Forţa de tracţiune în regim nominal, cu bandaje semi-uzate: - excitaţie 90%, la 72 km/h: 31,5 tf; - excitaţie 50%, la 92 km/h: 25 tf
Forţa de tracţiune la pornire: 42 tf (pentru masa 126 t)
Motoare de tracţiune: tip LJE 108-1, 6 unităţi
Rezistenţa de frânare: 0,42 ohm
Ecartamentul căii: 1.435 mm
Raza minimă de înscriere în curbă: - în depou: 90m; - la schimbătorul de cale: 170 m; - în linie curentă: 250 m
Galerie foto seria 474