Locomotive electrice de 3400 kW cu reglare continuă a forţei de tracţiune (seriile 46/460/461/462)
Reprezintă modernizarea cu echipamente de reglare continuă a forţei de tracţiune a locomotivelor seriile 43/44.
Modernizările au fost efectuate de către Rad Koncar, Softronic şi Promat+Reloc.
Rade Koncar: În anul 2001 au fost modernizate 3 locomotive pentru CFR Călători - 46-0006-0, 46-0059-9 şi 46-0103-5. Au fost primele locomotive cu reglare continuă a forţei de tracţiune din ţara noastră. În prezent, cele 3 locomotive aparţin Depoului Arad.
Locomotive modernizate identic circulă şi în ţările fostei Iugoslavii şi Turcia.
Promat+Reloc: În cadrul S.C. Reloc S.A., cu echipamente electronice produse de Promat Craiova (descrierea proiectului pe site-ul Promat), au fost modernizate 18 locomotive pentru CFR Călători, astfel:
- în prima fază 4 locomotive: 460 051, 460 052, 461 058, 460 068 (toate vopsite albe cu boturile roşii)
- în a doua fază 14 locomotive seria 461: 002, 022, 032, 036, 043, 053, 055, 062, 066, 078, 102, 106, 113, 117 (schema ,,delfin")
- o locomotivă pentru CTV: 460 091
Locomotivele seria 460 au viteza maximă 120 km/h, iar seria 461 140 km/h
Site-ul Promat zice că sunt 20, mie mi-au ieşit 19... probabil mai e una.
Softronic: 3 locomotive seria 462, viteza maximă 120 km/h: 462 001 (CTV), 462 009 (Softrans, pentru că Servtrans nu a avut bani), 462 121 (CTV). Locomotivele 001 şi 009 provin din fosta Iugoslavie.
Galerie foto seriile 46/460/461/462