Modernizarea tramvaielor KT4D şi SGP E1

În anul 2011, prin programul CIVITAS Modern, începea un amplu program de modernizare a parcului de tramvaie din Bănie (mai multe despre CIVITAS la această adresă, de la pagina 144 - atenţie fişier PDF de dimensiuni mari). Prima etapă a fost realizarea unui nou echipament de comandă a motoarelor electrice de tracţiune, în acest scop fiind realizat un chopper de către Facultatea de Electronică a Universităţii din Craiova, în colaborare cu firma INDA-ELTRAC. Odată realizat şi testat prototipul, s-a recurs la producerea lui şi instalarea 6 tramvaie KT4D (#103, #104 (ex-#109) şi #107 au fost casate, iar #106 avea deja altfel de chopper, similar celor utilizate la Cluj şi Ploieşti - fişă tehnică) şi pe 4 tramvaie SGP E1 (iniţial era vorba de 3, în cele din urmă au fost făcute 4 - #654, #657, #658, #659). Proiectul prevedea reparaţia capitală şi modernizarea a 15 tramvaie însă, din lipsă de material rulant, s-a recurs - într-o primă fază - doar la montarea chopper-elor. Totodată, vagoanele au fost dotate şi cu aer condiţionat în cabina vatmanului, pentru a asigura confortului acestuia. Astfel, odată cu casarea Rathgeber-urilor, în Craiova mai circulau doar 5 tramvaie fără aer condiţionat în cabina vatmanului (5 SGP-uri), dar deviem de la subiect.
Odată cu închiderea liniei pentru lucrări, s-a creat posibilitatea imobilizării unor vechiule, în vederea efectuării unei reparaţii capitale, la primul vagon lucrându-se mai bine de 1 an şi jumătate. Este vorba despre vagonul #109 (2011 ex-#108, 1998 ex-Berlin #9134, ex-Berlin 219 134-5).
Odată cu închiderea liniei pentru lucrări, s-a creat posibilitatea imobilizării unor vechiule, în vederea efectuării unei reparaţii capitale, la primul vagon lucrându-se mai bine de 1 an şi jumătate. Este vorba despre vagonul #109 (2011 ex-#108, 1998 ex-Berlin #9134, ex-Berlin 219 134-5).