Funcţionează toate semnalele, că la închirierea secţiei s-a consemnat în PV că sunt funcţionale, deci TFG nu a avut de ales şi a trebuit să le repună în funcţiune. Altfel ar fi trebuit să vină IDM cu ordinul scris la semnalul de intrare, să îl înmâneze mecanicului, apoi să se deplaseze pe jos înapoi la gară (legal, nu are acces pe locomotivă, practic în situaţii din astea se suie în tren şi merge cu el la gară). Oricum, dat fiind faptul că e secţie fără BLA, deci cu circulaţie pe cale liberă, sunt multe proceduri de respectat acolo.
Ca să pui semnalul de intrare în Bucureşti Sud Gr. Călători pe liber, automat trebuie să ai închisă bariera, că dacă nu bagi în panou cheia sau ştiftul (nu ştiu dacă e cu chei sau cu ştifturi) de la barieră, nu poţi să pui pe liber semnalul (nu îţi merge maneta). Şi un sistem modern, CED sau CE, tot la fel s-ar comporta, nu ţi s-ar închide circuitul semnalului de intrare cu bariera deschisă. Că şi bariera de la Tarlale e tot pe teritoriul staţiei. În fine, grupa C mai deservea şi nişte linii industriale aflate printe căminele de pe Industriilor, aşa că semnalul de intrare e la mama cucului, mult înainte de Tarlale (
adică aici). În fine, pe linia aia se circulă cu 30 km/h, deci nu e o tragedie să pui semnalul pe liber după ce a plecat trenul din Titan Sud.
Analog merg lucrurile şi invers, nu poţi primi trenul în Titan Sud până nu ai dat drumul la avertizarea sonoră. În fine, din motive de siguranţă, se intră cu 10 km/h în Titan Sud (TN + staţie teoretic neînfundată, dar practic cu linii care se termină fără opritor fix, de fapt se termină brusc), lângă
semnal se vede şi paleta galbenă pentru restricţie.
Loc de rebrusat o locomotivă ar fi la ambele capete, dar un automotor nu, acolo sunt cu indulgenţă 15m, ca să încapă DA-ul de ajutor dacă crapă vreun automotor (nici pe vremea CFR nu se ducea prea mult locomotiva, mergea doar cât să treacă cu tampoanele de macaz şi apoi o lua înapoi). Oricum, au făcut multe combinaţii cu automotoarele alea după ce au început să crape, au făcut garnituri cu 2 remorci în loc de 1 (mă rog, tehnic pot pune şi 3, dar motoarele de pe capete sunt obosite rău, abia se târâie) şi combinaţii de 2 rame cu câte 4 vagoane, de au ieşit nişte mega-trenuri care abia ţin graficul de mers (dar nici când funcţiona AppIris nu puteam ştii întârzierile, pentru că nicio staţie - Titan Sud, Bucureşti Sud, Budeşti, Olteniţa - nu e informatizată ca să raporteze în timp real, se raportează telefonic operatorului RC şi el înscrie datele). TFC se laudă că îşi va cumpăra nişte automotoare mai noi (fabricate prin '95 - '96), dar deocamdată nimic, trag de VT624 cât pot (dar mai răruţ pe linii principale, gen Bucureşti - Buzău/Galaţi), 614-urile au rămas în 2 vagoane (deşi aveau buda doar pe vagonul din mijloc, trebuie să fie ,,interesantă" călătoria cu un astfel de automotor dacă nu or fi improvizat ceva în celelalte vagoane), ADH-urile refuzate de CFR Călători mai mult stau la gard (cred că doar unul au folosit, oricum). Dar câtă vreme merg... firma e fericită că face bani grei cu ele (din bilete şi din compensaţie), oamenii sunt fericiţi că au tren mai des decât multe linii STB din Ilfov, deci toată lumea e fericită. Mă gândesc că locuitorii din Fundeni, Tânganu şi Căldăraru sunt fericiţi şi ei că nu stau la mânca dubelor, a STV şi a STB. De exemplu de la Titan Sud, de exemplu, se fac doar 20 minute. Mai pui 20 minute şi eşti la Unirii. Eu din Drumul Taberei, Bucureşti, zona 1 de impozite nu ajung în maxim 40 minute la Piaţa Unirii cu transportul în comun decât duminică după ora 21.