Ce parere aveti daca in Bucuresti s-ar reintroduce tramvaiele de marfa?
Pe principiul domeniului feroviar, consider ca transportarea marfii pe sinele de tramvai va fi o afacere de succes, adica profitabila. Deoarece in ultimii ani numarul masinilor tot creste => ca si ambuteiajele cresc, repectiv, exista tot mai putin loc pentru camioanele de marfa pe strada, ele fiind mari, greoaie, manevreaza greu in conditiile urbane, creeaza ambuiteiaje cand stationeaza pe avarii sa apropvizioneze magazinele etc.
Ce ar fi daca toti acei transportatori, ar fi motivati sa isi cumpere niste tramvaie SH, sa le transforme in tramvaie cargo, si sa isi transporte marfa noaptea pe sine (pentru magazinele mai mici), iar in cazul unor magazine mari cum sunt hipermarketurile, s-ar putea creea niste sine speciale care sa duca spre depozitele acelor magazine, astfel facand posibil transportul de marfa chiar si ziua, fara a ingreuna traficul rutier.
Tin sa accentuez, nu porpun ca RATB-ul sa se ocupe de acest serviciu, propun ca privatii ce astazi detin flote de TIR-uri, camioane, dubite, sa intre in acest domeniu inca neexploarat, platind o taxa pentru folosirea infratructurii spre RATB(adica exemplul de pe calea ferata, doar ca aplicat in mediu urban, pe infrastructura RATB).