de Dr2005 » Sâm 08 Iun 2019, 13:26
Pentru STB eficientizare = mai multe autobuze la traseu. Nu contează că stau blocate în trafic, nu contează că în week-end s-a ajuns să circule maşini goale la 1 - 2 minute unele după altele... Fără un sistem de prioritizare a transportului în comun şi unul serios de dispecerizare, totul e doar risipă de motorină.
---
"Concurenţa" troleu - autobuz e veche la STB/RATB... de regulă grosul călătorilor e dus de autobuz, în vreme ce troleibuzul fie vine din an în Paşte (vezi 61 vs 336), fie merge cu 10 la oră că are semicursa prea lungă (Berceni). Cred că am mai zis şi cu alte ocazii ce s-ar putea face chiar de mâine dacă s-ar dori:
1) Pentru Militari:
- 61 suplimentat a.î. să circule la un interval de 3 - 4 minute la ore de vârf şi 5 - 6 în rest + 62 undeva la 5 - 6 minute la ore de vârf şi nu mai mult de 10 în rest;
- 336 desfiinţat
- 106 pe traseul actual între Roşu şi Str. Apusului, apoi modificat prin Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu cu întoarcere în giratoriul de la Cora Lujerului, la un interval de 5 - 6 minute la ore de vârf şi 10 în afara lor
- bonus: făcut ceva cu 178 care arde degeaba motorină pe Virtuţii în coloană, de exemplu traseul actual să circule L-V doar până la ora 6:45 (ultima plecare de la capetele de linie) + S-D toată ziua, în rest spart în 179 Militari Rezidence - Virtuţii şi 180 Sala Palatului - Pod Grant (întoarcere prin Bd. Regiei, Str. Pascal Cristian, Bd. Ceahlău, viraj dreapta pe lângă Podul Grant, Cal. Giuleşti, Şos. Orhideelor, apoi traseul de ducere).
2) Pentru Berceni:
- 312 pe traseul actual între Berceni şi intersecţia Văcăreşti cu Tineretului, apoi prin Văcăreşti, Str. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Piaţa Sf. Vineri, cu întoarcere prin Piaţa Unirii, Splaiul Unirii apoi traseul actual, desigur la un interval de succedare de vreo 6 - 7 minute la ore de vârf şi vreo 10 - 12 în afara lor
- 313 desfiinţat, cu 73 la un interval de 3 minute la ore de vârf şi 5 în rest;
- 381 lăsat aşa, dar rărit puţin, câtă vreme 76 oricum ar circula la 2 - 3 minute la ore de vârf şi 4 - 5 în rest.
- ce se disponibilizează din 313 şi 381 să se trimită pe 116 şi 312.
---
Citaro intercalate cu Otokar sunt pe mai toate liniile, văd zilnic Citaro pe linii ca 105, 133, 173, 336, 368, ba uneori şi pe 185. Mă aştept să fie aceeaşi situaţie şi pe alte trasee. Nu ar trebui să ne mire asta, la urma urmei e mai important ca autobuzul să îşi respecte orarul decât ce marcă e autobuzul.