Tatra T4R

Depre tramvaiele din Bucureşti

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 13:00

133 scrie:Citaro sunt limitate la 50 la ora din considerente de densitate a semafoarelor, ca eu am circulat pe Ghecea si cu Citaro care prinde 70 la ora. :twisted:

Nu cred că vorbim de aceleaşi lucruri... teoretic, orice vehicul care circulă în trafic urban trebuie să circule cu 50 km/h maxim, eventual cu 60 pe anumite sectoare de drum. Conform legislaţiei europene, orice vehicul de transport călători care poate lua oameni în picioare trebuie să circule cu maxim 80 km/h, iar cel doar cu locuri pe scaune cu 100 km/h (90 km/h dacă are ataşată o remorcă), însă acestea din urmă trebuie obligatoriu să fie prevăzute cu centuri de siguranţă pentru călători. Limitările trebuie impuse de producător. Aşa că Citaro-urile noastre au venit cu limitare electronică de 78 km/h. După accidentul din Titan de acum câţiva ani (autobuz intrat pe roşu cu 72 km/h), s-a luat decizia de a se limita TOATE autobuzele din soft la 40 km/h. Şoferii cu 3 ouă au primit limitarea la 50, chiar dacă regulamentele RATB, însuşite sub semnătură de toţi şoferii, spun clar că viteza maximă de deplasare acceptată este de 40 km/h.

133 scrie:Tramvaiele prin Bucuresti pe unde e otelul rosu sunt cu limitare in general 10 km/h. Prin anumite zone... 5km/h. Dementa curata.

O tablă ruginită agăţată de un stâlp nu e tocmai o limitare de viteză... 10 km/h sunt abaterea acceptată a oricărui aparat radar de la noi, deci nici măcar poliţia nu poate verifica respectarea acestor viteze. Nu e ca la tren să ai diagrama şi să îl concediezi pe mecanic că merge cu 18 km/h în loc de 15 km/h (au fost cazuri).

Singura limitare de viteză impusă dpdv tehnic la tramvaie e cea de 52 km/h la tramvaiele cu computer de bord.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 18:48

Nu discutam despre ce numar de parc auto depaseste sa nu depaseste 50 la ora. :twisted: Treaba este ca orice vehicul ar trebui limitat la 50 la ora in oras, nu doar unele. De fapt vehiculele autonome sunt cam singura garantie ca nu depaseste viteza legala, ca nu trece pe rosu etc. Ce-or mai fi si alea? :twisted:

Cat despre tablele ruginite de limitare pentru tramvaie... este o limitare cat sa nu te trezesti cu vagoanele zburate de pe rupturile alea pe care le numim amabil linii... Si ca sa nu cada tencuiala de pe constructiile de pe langa. Si ca sa nu te trezesti cu sina sarita din canal sau cau vagonul rupt cine stie pe unde... Daca V3A-urile ar fi circulat cu 5-10 km/h pe otelul rosu probabil acum nu erau picate 100 de bucati... Daca s-a mers pe principiul "rupe-i gura", cum am vazut ca se mai da si la LF-uri pe Serban Voda... Evident, limitarea nu era o solutie, refacerea liniilor era.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 20:31

Sistemul cu şine înglobate în dale de beton există de vreo 30 ani. Şi nu doar la noi. Desigur, alţii au introdus nişte compensatoare de dilatare din loc în loc, pentru că, altfel, şina nu are loc să se dilate şi se ,,scoală".
Până în 2004, Tatrele au circulat pe fix aceeaşi infrastructură, fără probleme. La V3A problemele apar din cauza sistemului tehnic folosit pentru crapodine - cu bile de rulment, la care se adaugă întreţinerea necorespunzătoare a reductoarelor (uleiul plin de impurităţi, neînlocuit la timp). Mai adăugăm şi suspensia secundară tip clouth şi modul de întreţinere de la noi, în care când cauciucul se compactează se mai adaugă un inel metalic sub prinderea suspensiei în loc să se înlocuiască. Asta omoară V3A-urile, nu şina. Asta omoară şi LF-urile, că boghiurile motoare tot de V3A sunt.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 20:52

Sistemul cu longrine si sina otelul rosu, tot ce exista in Bucuresti are o vechime de minim 20 de ani. Cea mai noua portiune implementata (daca ma tine memoria) est Calea Calarasilor noua, unde in anii '90 a fost reintrodus tramvaiul 40 care fusese desfiintat din considerente de demolari si trasat trama stradala noua. Alte longrine mai noi nu cunosc (poate cele de pe la Parvan) si se prezinta la momentul asta... dupa cum se stie.
Cand Tatrele circulau pe otelul rosu erau niste ani in minus si degradarea era minora. La fel si cu Rathgeber-urile. Ideea este ca ne concentram pe trecut si ne agatam de lucruri vechi cu disperare.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 03 Sep 2017, 21:26

Liniile de pe Bd. Timişoara aveau şi ele pe puţin 20 de ani la momentul modernizării. Diferenţa e că nu au fost ,,călărite" de nişte vagoane submotorizate, care patinează la greu şi care au locuri plane pe un boghiu din cauza frânei cu solenoid.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Dum 03 Sep 2017, 21:59

Hai cu Tatrele in 41! :mrgreen:
Da, poate ca e corect. Dar nu puteam sa echivalam sistemul actual CF cu longrine pe care le mai calaresc si autobuze, basculante, si restul vehiculelor pe pneuri! Imi vine acum in minte Bd. Pache, unde autobuzele fac un zgomot inconfundabil cand trec anvelopa de pe o longrina pe alta.
Cel putin in productie curenta CA-urile au motorizare mai puternica si nu mai au frana cu solenoid pe... purtator.
Sa speram ca de acum ne vom alege numai cu vagoane full-LF si boghiuri moderne. :mrgreen: :x
Ca fapt divers, ceva opinii despre sistemul Rathgeber, cel in 3 osii?
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Sep 2017, 09:44

Fac zgomot pentru că la noi s-au pus longrinele direct pe pământ sau pe un strat subţire de pietriş... normal că apa intrată dedesubt a erodat această ,,fundaţie". Cum şinele sunt elastice, dalele se lasă la greuitatea unui vehicul mare, ba chiar şi sub un autoturism.
V3A-CA e Dacie 1300 cu motor de BMW. Boghiul are aceeaşi soluţie tehnică nefericită cu rulmenţi crapodină. Între noi fie vorba, aceeaşi soluţie s-a folosit şi la trenurile de metrou IVA, însă calea de rulare a metroului are toleranţe mai stricte, deci nu au apărut problemele de la V3A-uri. De altfel, pentru că tot am vorbit de crapodine, la Bucur (V2S-T/V2A-T) URAC nu a fost în stare să realizeze crapodinele superioare. Aşa că au decupat din şasiurile de Tatre casate traversa pe care se afla crapodina şi au sudat-o în şasiul nou-construit! Măcar au sudat bine, că încă nu s-a rupt niciun Bucur. Însă având boghiurile 1 şi 3 cu crapodine şi purtătorul pe rulment de boghiu, în caz de deraiere o să se rupă urât de la mijloc, eu evit să stau în zona articulaţiei la V2A-T.
Aici poţi să vezi cum arată crapodinele la T4R.

Rathgeber avea un truc cu 3 osii. Roţile aveau diametrul mai mic decât cele de V3A sau Tatra (care au acelaşi diametru), iar roţile osiei intermediară (care nu era motoare) aveau un diametru mai mic decât cele de pe osiile motoare. În plus, roţile erau un model diferit de cele de Tatra (roţi elastice cu elemente supuse la torsiune - sunt nedemontabile) sau de V3A (roţi elastice cu elemente supuse la forfecare - sunt demontabile) - erau roţi elastice cu elemente de cauciuc supuse la compresiune. Practic, mici bucăţi de cauciuc erau introduse între bandaj şi obada roţii. Acest sistem amortizează mai bine vibraţiile, însă astfel de roţi se pot utiliza doar la viteze de sub 80 km/h (le-au folosit nemţii la ICE şi au generat cea mai mare tragedie din istoria recentă a Germaniei - accidentul de la Eschede, 101 morţi). Cum cauciucul respectiv era scump, iar echivalentul românesc era prost (un bandaj a crăpat şi a dus la răsturnarea unui vagon în bucla de la Faur, poarta 4), s-a decis echiparea cu boghiuri de V3A, rămase de la casarea vagoanelor Ep/V3A. S-au chinuit ceva la modificarea asta (adaptarea crapodinelor, a motoarelor electrice la controller-ul de Rathgeber, a comenzilor frânei ş.a.), iar din cauza prinderii a fost ridicată multicel garda la sol a vagoanelor.
Boghiul cu roţi mici mai avea un dezavataj: era mai sensibil la abaterile căii de rulare, ceea ce se traducea în deraieri frecvente pe liniile din Bucureşti. De altfel, fix ăsta a fost motivul pentru care vagoanele Rathgeber nu au avut viaţă lungă la Braşov şi Craiova.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Lun 04 Sep 2017, 10:43

Sistemul bimotor pe un boghiu este argumentul castigator asupra V3A, nici nu e necesara alta specificatie suplimentara (desi specific iar, cu racire fortata). Anyway... ambele sisteme (T4R si V3A) nu mai au nimic in comun cu standardul LF care se instaleaza in lumea europeana civilizata. Deci din nou, ne agatam de lucruri vechi pe care nu le putem imbunatati decat prin incropeli, adica vagoane cu o zona limitata LF si cam atat.
Ca unul se rupe urat si altul mai putin urat in caz de deraiere... de ce trebuie sa avem deraieri sau plecam de la worst case scenario? Pentru... ca linii rupte. Pentru ca nerespecatrea limitarii de viteza cu table ruginite in curbe stanse si uzate (vezi deraierea unui CA pe Mosilor vechi anul asta).
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Lun 04 Sep 2017, 14:35

Fiecare curbă are o viteză nominală proiectată. Dacă ea se depăşeşte cu mult, se depăşeşte limita de deraiere şi apare deraierea, indiferent de starea tramvaiului implicat. Ca să deraiezi un tramvai de la o linie ruptă trebuie să ai o ruptură mai mare decât diametrul unei roţi sau capetele de şină decalate. S-au făcut experimente în cel de-al Doilea Război Mondial pentru a se stabili modul cel mai bun de sabotare a căilor ferate:
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde adriank1997 » Mie 13 Dec 2017, 02:43

Un cuplu de vagoane Tatra în linia 37 (?) în fața Gării de Nord, București. Vagonul motor este #3343, remorca nu știu, probabil #3344. Fotografia am preluat-o din arhiva RATB-ului.(Apropo, #3343 am înțeles că este în depou și nu circulă. Sau a fost casat?).
2017-11-08_210128.jpg
Avatar utilizator
adriank1997
 
Mesaje: 135
Membru din: Sâm 09 Dec 2017, 13:29
Localitate: Buzău

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mar 19 Iun 2018, 22:58

#3303 - linia 47, intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, mergând spre Piaţa Unirii
1.jpg


#3304 - linia 11, intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
2.jpg


#3322 - linia 8, Str. Valea Cascadelor, mergând spre Zeţarilor
3.jpg

4.jpg


- intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
5.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Vin 29 Iun 2018, 19:18

#3344 - linia 44, Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
1.jpg


#3348 - linia 11, Cal. Giuleşti, staţia ,,Cimitirul Calvin", sensul spre Cart. 16 Februarie
2.jpg


#3359 - linia 44, Cal. Giuleşti, staţia ,,Cimitirul Calvin", sensul spre Cart. 16 Februarie
3.jpg

4o.jpg


#3361 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
5o.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 14:43

#3373 - linia 8, staţia ,,Cal. Ferentari", sensul spre Zeţarilor
1o.jpg

2.jpg


#3374 - linia 11
- Cal. Giuleşti, sensul spre Cart. 16 Februarie
3.jpg

4o.jpg


- Cal. Giuleşti, sensul spre Zeţarilor
5.jpg

6.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 14:46

#3379 - linia 47
- Şos. Progresului, mergând spre Ghencea
1o.jpg

2o.jpg


- Cal. 13 Septembrie, mergând spre Ghencea
3o.jpg


#3382 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
4.jpg

5o.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:09

#3383 - linia 44, staţia ,,Cimitirul Calvin", sensul spre Cartier 16 Februarie
1.jpg

2o.jpg


#3391 - linia 8
- str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
3o.jpg


- str. Valea Cascadelor, mergând spre Zeţarilor
4.jpg


- Prel. Ferentari, mergând spre Zeţarilor
5.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:13

#3392 - linia 35
- str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
10.jpg


- str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
11.jpg


#3409 - linia 44
- staţia ,,Cimitirul Calvin", mergând spre Cartier 16 Februarie
12.jpg


- Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
13.jpg


#3411 - linia 8, Şos. Progresului, mergând spre Zeţarilor
14.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Sâm 07 Iul 2018, 15:21

#3425 - linia 44, Cal. Giuleşti, mergând spre Vasile Pârvan
20.jpg


#3426 - linia 11, str. Zeţarilor, mergând spre Cart. 16 Februarie
21.jpg

22.jpg


#3428 - linia 11, cap de linie Zeţarilor
23.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 11 Noi 2018, 02:09

#3356 - Acces la Cart. 16 Februarie, str. Valea Cascadelor
30.jpg


#3374 - linai 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Gara Basarab
31.jpg


#3379 - linia 11, intersecţia şos. Viilor cu str. Dr. C-tin. Istrati, mergând spre Cart. 16 Februarie
32.jpg

33.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Dum 11 Noi 2018, 02:12

#3382 - linia 35, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
40.jpg

41.jpg


#3391 - linia 8, str. Valea Cascadelor, mergând spre Depoul Militari
42.jpg


#3413 - acces pe linia 47 (nu ştiu dacă se ducea la Ghencea sau la Piaţa Unirii, că nu scria...), str. Valea Cascadelor
43.jpg
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:31

#3303 - linia 44, bd. Dinicu Golescu, mergând spre Cal. Plevnei
3303-044.JPG


#3344 - linia 44, bd. Dinicu Golescu, mergând spre Cart. 16 Februarie
3344-044-100.JPG


#3356 - linia 47, intersecţia Şos. Progresului cu Cal. 13 Septembrie, mergând spre Ghencea
3356-047-100.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:32

#3379 - linia 35, cap de linie Gara Basarab
3379-035-100.JPG

3379-035-101.JPG

3379-035-102.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:34

#3381 - linia 47, cap de linie Ghencea
3381-47-100.JPG

3381-47-101.JPG

3381-47-101a.JPG

3381-47-102.JPG

3381-47-103.JPG

3381-47-104.JPG

3381-47-105.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Mie 19 Dec 2018, 18:35

#3391 - linia 8, Şos. Progresului, mergând spre Zeţari
3391-08.JPG


#3409 - linia 35, cap de linie Gara Basarab
3409-035-100.JPG
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 09:55

Începând de azi au fost retrase toate vagoanele T4R. Turele cu T4R sunt asigurate de alte depouri, în limita a ce s-a găsit disponibil, de exemplu pe 11 sunt vagoane de Giurgiului, pe 35 sunt de Bucureştii - Noi, bănuiesc că pe 47 sunt de Alexandria, iar 44 nu am văzut. Mai mult ca sigur că sunt multe ture lispă.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 10:03

Era inevitabil. Dar duamna inca are alte prioritati, vrea niste pasarele turcesti la kit. Puteau sa se screama ca liniile tinute cu Tatra sa le tina temporar cu niste autobuze, ca tot au mai intrat Otokar pe strazi. Oricum nici otelul rosu n-o mai duce mult, deci e doar o chestiune de timp pana cand, pe modelul 5, se vor suspenda si 16, 19, 24, 36, 40, 46 etc.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 12:47

Retragerea este definitivă, iar turele de Militari au fost preluate astfel: 8 - Victoria, 11 - Giurgiului, 35 - Bucureştii-Noi, 44 - Colentina, 47 - Titan
Un vagon de şcoală se plimbă pentru specializarea vatmanilor de Militari pe V3A. Cei care nu au încput în vagonul de şcoală însoţesc vatmanii altor V3A-uri.
Pe 25 au rămas V3A-93-urile de Militari şi Bucur-urile.

Trebuie să recunosc că regia a fost deosebită - 2 incidente relativ minore, încadrate ca catsatrofe - nici măcar Mazăre nu a fost atât de mârşav (deşi şi RAT Constanţa a dat foc unui KT4D). El a promovat hotărâri de consiliu local, cu inventare actualizate, cu mijloace fixe propuse pentru casare, cu durate de amortizare, valori de inventar ş.a., practic totul legal. Pe când Firea a rupt o roată şi a prăjit un cablu, ca apoi să o dea cu ,,think of the children". Este exact metoda prin care Oprescu şi PSD au promovat legea uciderii câinilor (desigur, acolo au avut la bază o tragedie), din care numai Oprescu a sifonat 3 milioane de euro către fi'su (Dumnezeu ştie cât or fi sifonat alţii).

Nu ar trebui să ne mire o desfiinţare masivă de trasee de tramvai, după modelul 5 - 605, mai ales că numărul de autobuze e mult mai mare faţă de turaţia de acum. Plus că vatmanii care au D-ul pot fi trimişi la autobuze, după cum deja spusesem acum câteva luni. Chestia e că şi bula asta va crăpa în vreo 2 ani, când STB va pierde liniile de Ilfov, Citaro-urile din prima serie vor ajunge fier vechi (maşinile Euro 3 nu vor putea participa la atribuire, sper să se facă o derogare pentru Euro 4) şi se va lăsa cu concedieri şi cu operatori privaţi prin oraş (că asta se urmăreşte), care probabil vor veni cu parcul propriu. Atunci vor dispărea iremediabil şi liniile de tramvai transformate acum în autobuze (deocamdată doar 605, probabil urmează 608, 614, 616 ş.a.), pentru că ele vor apărea în caietele de sarcini ca linii de autobuz şi nu vor putea fi atribuite ca linii de tramvai, iar odată semnate contractele pe 10 ani, autoritatea contractantă nu va avea voie să dubleze traseele cu alte tipuri de mijloace de transport.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 12:56

# iubesc si cainii vagabonzi
# iubesc si tatrele de 50 ani cu 'defecte minore'

Desi nici una dintre situatii nu se incadreaza in normalitate, nici vagabonteala nici functionarea neconforma, in mod repetat.
Hai mai bine sa incheiem capitolul. Orice lucru are un sfarsit, chiar si organismele care se mai regenereaza singure mor intr-un final.
E timpul sa mai avansam si noi spre noul standard LF si Europa, ca altfel o sa ne intoarcem la tractiune cabalina si strazi cu piatra cubica...
Ma repet, e doar o chestiune de timp pana cand otelul rosu nu mai poate fi carpit, o chestiune mai demna de atentie, atat timp cat STB poate sa-si mai repare si sa produca vagoane via URAC dar sectia linii doar carpeste si atat, nu face nimic nou.
Deci ori facem saltul inainte cu ambele picioare (vagoane+linii), ori ne cracanam peste sant si facem un spagat de ne rupem c****e. Ca pe loc nu putem sta, timpul nu iarta nimic si pe nimeni. Stagnarea ne-a adus la suspendarea de linii.

P.S. Daca Citaro nu se mai incadreaza la norma de poluare e clar ca nici Tatra nu se mai incadreaza de mult la norma energetica. Consumul trebuie sa scada si pe electric, ca si productia de energie electrica polueaza in buna masura, altfel nu se mai obosea cineva sa produca iluminat LED ramaneam pe incandescente.
Ultima oară modificat de 133 pe Joi 14 Mar 2019, 13:13, modificat 1 dată în total.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 13:12

Halal avansare, trecem de la un vagon cu o fiabilitate dovedită, la unul copiat prost după un vagon german şi mai prost (LHB-urile ,,model de referinţă" pentru V3A au rezistat cu greu 15 ani, din care cumulat vreo 5 ani au stat la gard).
Trecem de la un vagon de totală aderenţă, cu frâne de staţionare pe toate osiile la unul cu 4 osii motoare din 8 şi care pe rampe o ia la vale şi gol (vezi 4033 care încă de la probe a luat-o la vale pe Şincai).
Trecem de la un vagon la care frâna de staţionare se deblochează cu 2 click-uri dintr-o pârghie la unul care se deblochează cu o cheie grea de 7 kg sau, în cazul celor de c.a., nu se deblochează deloc, se ia direct vagonul pe cărucior.
Trecem de la un vagon cu 99 trepte de variaţie a puterii, reglată cu servomotor electric de 24 V, inclusiv la frână, la unul cu 23 trepte de acceleraţie şi 17 de frânare, reglate manual cu o manivelă, două tije, un cardan şi o axă cu came.
Trecem de la un tramvaie care de la 50 km/h la zero se opreşte în vreo 25 m la unul cu distanţa de frânare dublă.
Trecem de la un mod de conducere simplu, ergonomic şi comod, la unul dinozauric, în care manipulantul stă cu mâinile întinse tot drumul şi trage de nişte manivele care nu se mişcă tocmai uşor.
Trecem de la un sistem de frânare automatizat, care lasă patinele în funcţie de situaţie, la unul în care frâna electrică şi patinele se comandă din două manivele diferite.
Trecem de la un tramvai cu o uşă la fiecare 3m la unul cu o uşă la fiecare 5m, mai mare plăcerea dimineaţa să urci într-un V3A.

Halal progres, duamna Firea!
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

Re: Tatra T4R

Mesajde 133 » Joi 14 Mar 2019, 13:14

Avem licitatie de tramvaie. Inteleg ca trebuia sa se desfasoare prin 2006, nu in 2019. Dar ne-am bazat pe fiabilitatea vesnica a unor fiare si am ajuns aici.
In rest poezia cu Tatra versus V3A e deja vu si in reluare si nu ne duce nici cu un pas mai inainte doar ne invarte in jurul cozii jumulite.

P.S. Ai uitat ceva in calculul "fiabilitatii". Tatra are capacitatea in vite furajere pe metrou patrat a unui V3A doar in cuplu. Ceea ce inseamna tot mecanismul de actionare descris de tine x 2.
https://www.flickr.com/photos/146817144@N02/
Purcelul mov presedinte = inflatie 500%
Avatar utilizator
133
 
Mesaje: 5089
Membru din: Joi 07 Apr 2016, 22:04

Re: Tatra T4R

Mesajde Dr2005 » Joi 14 Mar 2019, 13:20

133 scrie:P.S. Daca Citaro nu se mai incadreaza la norma de poluare e clar ca nici Tatra nu se mai incadreaza de mult la norma energetica. Consumul trebuie sa scada si pe electric, ca si productia de energie electrica polueaza in buna masura, altfel nu se mai obosea cineva sa produca iluminat LED ramaneam pe incandescente.


Energia electrică se poate produce şi hidro, eolian, nuclear... http://www.sistemulenergetic.ro/
SEN.png


Din 7400 MWh, doar vreo 2700 MWh sunt produşi din petrol, gaze şi cărbuni, deci undeva la 30%. Şi asta din simplul fapt că, prin legislaţia de la noi, făcută cu dedicaţie pentru CE Oltenia şi CE Hunedoara, este prioritară preluare în reţea a energiei produsă din cărbuni, petrol şi gaze, în detrimentul celorlalte moduri de producere, altfel probabil procentul acestora s-ar fi dus pe la 15%.

-----
V3A a fost, este şi va fi o gioarsă de vagon. Să pui V3A în locul Tatrelor e ca şi cum ai pune Dacia 1310 zâmbetul lui Iliescu din 2003 în locul unui Cielo din 1996. Da, e mai nouă, dar tot gioarsă e.
Avatar utilizator
Dr2005
Site Admin
 
Mesaje: 2711
Membru din: Dum 21 Oct 2012, 22:25
Localitate: Bucureşti, Sector 6, Drumul Taberei

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tramvaie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron
Acest site foloseşte cookie-uri - Termeni şi condiţii de utilizare
Powered by Dr2005