*** Pagina principală *** Galerie foto
autobuz Rocar Autodromo Busotto U 812 *** Trasee autobuze Bucureşti***
*** Parc autobuze ***
Autobuz Rocar Autodromo Busotto U 812
Lungime: | 12 000 mm |
Lăţime: | 2 500 mm |
Ampatament: | 5 875 mm |
Consola faţă: | 2 760 mm |
Consola spate: | 3 365 mm |
Garda minimă (în sarcină): | 190 mm |
Înălţimea maximă (descărcat): | 2 950 mm |
Masa proprie: | 10 120 kg |
Masa utilă: | 7 480 kg |
Masa totală pe axa faţă: | 17 600 kg |
Masa totală pe axa spate: | 6 208 kg |
Locuri pe scaune: | 11 392 kg |
Locuri în picioare: | 25 + 1 |
Capacitatea totală: | 83 |
Viteza maximă: | 108 + 1 |
Valoarea zgomotului intern: | 67 dB |
Capacitatea rezervorului de combustibil: | 290 l |
Diametrul minim de viraj: | 18,800 m |
Motorul: | MAN D 0826 LUH 13 |
- dispunere: | orizontal, asezat în consola spate |
- aprindere: | prin comprimare si injectie directă |
- alte caracteristici ale motorului: | prevăzut cu control electronic BOSCH tip EDC MS 5, supraalimentat, cu răcire intermediară; prevăzut cu instalatie tip FLAMMSTART pentru pornirea la temperaturi de până la -33 grade Celsius |
- cilindri: | 6 cilindri în linie, orizontali, raport de comprimare 16,5:1, alezaj 108 mm, cursa 125 mm |
- cilindree: | 6 871 l |
- putere maximă: | 191 kW - 260 CP, la 2 300 rot/min |
- moment maxim: | 1 000 Nm la 1 350 rot/min |
- norme de poluare: | EURO 2 |
Cutia de viteze: | VOITH DIVA D851.3 automată, hidrodinamică, cu convertizor şi retarder înglobat, 3+1 trepte |
- raport de transmisie: | treapta I - 5,80 (convertizor hidraulic); treapta II - 1,43; trapata III - 1,00; mers înapoi - 4,70 |
- comanda: | electromecanică, pe tabloul de bord |
Transmisia cardanică: | tip tubular, cu flanşă cu 8 găuri, cu articulaţii cardanice cu furci şi cruci pe rulmenţi cu ace; cuplul maxim 6 850 Nm |
Puntea spate: | tip HONL-MAN, motoare, nedirectoare, cu grup reductor în butucii roţilor,; coroană de pinion şi atac cu dantură hipoidă; raport de transmisie i=5,26 |
Punte faţă: | tip V 965 L MAN, directoare, rigidă, nemotoare |
Formula de tracţiune: | 4 x 2 |
Jante: | 22,5 x 7,5 |
Anvelope: | tubeless, MICHELIN 275/70 R 22,5 |
Număr roţi: | 6 + 1; axa faţă: simple; axa spate: jumelate |
Direcţie: | servodirecţie hidraulică, cu şurub şi bile recirculante, casetă de direcţie ZF 8098; coloana volanului are posibilitatea reglării manuale pe orizontală şi verticală |
Sistem de frânare: | instalaţie de frânare de tip pneumatic, cu dublu circuit, cu tamburi; frână de staţionare cu arc acumulator şi dispozitiv pneumatic de destindere; ABS şi ASR |
Suspensie: | integral pneumatică, prevăzută cu sistem electronic de control (ECAS), dispozitiv de coborâre laterală care permite o reducere a gărzii la sol a maşinii la 80mm în 5 secunde |
-suspensie faţă: | axă rigidă cu 2 tiranţi longitudinali şi bară de reacţiune |
-suspensie spate: | axă dublă cu reducţie susţinută superior de 2 tiranţi longitudinali şi inferior de braţul triunghiular care are rol de bară de reacţiune |
Şasiu: | tip grindă cu zăbrele, construit din ţevi rectangulare din oţel, asamblate prin sudură în mediu protector de gaze |
Caroserie: | autoportantă, construită din ţevi rectangulare din oţel sudate în mediu de gaz protector, acoperită cu tablă din aluminiu lipită; izolate pe interior cu materiale fonoabsorbante; acoperiş, flancuri superioare laterale, partea faţă şi spate din panouri de fibră de sticlă; panourile inferioare de pe flancuri (inclusiv capacele laterale) şi barele de şoc sunt mobile şi sunt realizate din fibră de sticlă ranforsată cu tablă zincată |
Număr uşi: | 3, cu câte două canaturi, pe flancul drept |
Parbriz: | dintr-o bucată, stratificat şi lipit |
Geamuri laterale: | lipite |
Plafon: | alcătuit din panouri laminate găurite; tunele laterale şi zona ferestrelor din ABS termoformat |
Scaune: | 25, antivandalism, montate în consolă |
Podeaua: | din TEGO ignifugat, placat cu tablă de Al în zona motorului şi acoperit cu covor antiderapant şi rezistent la uzură |
Alte dotări: | parasolare, stingător cu pulbere 2 Kg |
Scaun lofer: | cu reglare verticală şi orizontală |
Instalaţia electrică: | tensiune 24 V c.c., baterii de acumulatori de tipul ,,fară întreţinere" (DRYFIT): 2x12V /200Ah; alternator 28 V - 120 Ah cu regulator de tensiune |
Iluminat interior: | lămpi fluorescente de 36W montate pe plafon; 2 plafoniere cu lămpi halogene de 20W pentru fiecare uşă; plafonieră pentru postul de conducere |
Dotări opţionale: | indicator electronic pentru traseu, radiocasetofon, microfon etc. |