*** Pagina principală *** Galerie foto autobuz Rocar Autodromo Busotto U 812 *** Trasee autobuze Bucureşti***

*** Parc autobuze ***

 

Autobuz Rocar Autodromo Busotto U 812

 

 

Lungime: 12 000 mm
Lăţime: 2 500 mm
Ampatament: 5 875 mm
Consola faţă: 2 760 mm
Consola spate: 3 365 mm
Garda minimă (în sarcină): 190 mm
Înălţimea maximă (descărcat): 2 950 mm
Masa proprie: 10 120 kg
Masa utilă: 7 480 kg
Masa totală pe axa faţă: 17 600 kg
Masa totală pe axa spate: 6 208 kg
Locuri pe scaune: 11 392 kg
Locuri în picioare: 25 + 1
Capacitatea totală: 83
Viteza maximă: 108 + 1
Valoarea zgomotului intern: 67 dB
Capacitatea rezervorului de combustibil: 290 l
Diametrul minim de viraj: 18,800 m
Motorul: MAN D 0826 LUH 13
- dispunere: orizontal, asezat în consola spate
- aprindere: prin comprimare si injectie directă
- alte caracteristici ale motorului: prevăzut cu control electronic BOSCH tip EDC MS 5, supraalimentat, cu răcire intermediară; prevăzut cu instalatie tip FLAMMSTART pentru pornirea la temperaturi de până la -33 grade Celsius
- cilindri: 6 cilindri în linie, orizontali, raport de comprimare 16,5:1, alezaj 108 mm, cursa 125 mm
 - cilindree: 6 871 l
- putere maximă: 191 kW - 260 CP, la 2 300 rot/min
- moment maxim: 1 000 Nm la 1 350 rot/min
- norme de poluare: EURO 2
Cutia de viteze: VOITH DIVA D851.3 automată, hidrodinamică, cu convertizor şi retarder înglobat, 3+1 trepte
- raport de transmisie: treapta I - 5,80 (convertizor hidraulic); treapta II - 1,43; trapata III - 1,00; mers înapoi - 4,70
- comanda: electromecanică, pe tabloul de bord
Transmisia cardanică: tip tubular, cu flanşă cu 8 găuri, cu articulaţii cardanice cu furci şi cruci pe rulmenţi cu ace; cuplul maxim 6 850 Nm
Puntea spate: tip HONL-MAN, motoare, nedirectoare, cu grup reductor în butucii roţilor,; coroană de pinion şi atac cu dantură hipoidă; raport de transmisie i=5,26
Punte faţă: tip V 965 L MAN, directoare, rigidă, nemotoare
Formula de tracţiune: 4 x 2
Jante: 22,5 x 7,5
Anvelope: tubeless, MICHELIN 275/70 R 22,5
Număr roţi: 6 + 1; axa faţă: simple; axa spate: jumelate
Direcţie: servodirecţie hidraulică, cu şurub şi bile recirculante, casetă de direcţie ZF 8098; coloana volanului are posibilitatea reglării manuale pe orizontală şi verticală
Sistem de frânare: instalaţie de frânare de tip pneumatic, cu dublu circuit, cu tamburi; frână de staţionare cu arc acumulator şi dispozitiv pneumatic de destindere; ABS şi ASR
Suspensie: integral pneumatică, prevăzută cu sistem electronic de control (ECAS), dispozitiv de coborâre laterală care permite o reducere a gărzii la sol a maşinii la 80mm în 5 secunde
-suspensie faţă: axă rigidă cu 2 tiranţi longitudinali şi bară de reacţiune
-suspensie spate: axă dublă cu reducţie susţinută superior de 2 tiranţi longitudinali şi inferior de braţul triunghiular care are rol de bară de reacţiune
Şasiu: tip grindă cu zăbrele, construit din ţevi rectangulare din oţel, asamblate prin sudură în mediu protector de gaze
Caroserie: autoportantă, construită din ţevi rectangulare din oţel sudate în mediu de gaz protector, acoperită cu tablă din aluminiu lipită; izolate pe interior cu materiale fonoabsorbante; acoperiş, flancuri superioare laterale, partea faţă şi spate din panouri de fibră de sticlă; panourile inferioare de pe flancuri (inclusiv capacele laterale) şi barele de şoc sunt mobile şi sunt realizate din fibră de sticlă ranforsată cu tablă zincată
Număr uşi: 3, cu câte două canaturi, pe flancul drept
Parbriz: dintr-o bucată, stratificat şi lipit
Geamuri laterale: lipite
Plafon: alcătuit din panouri laminate găurite; tunele laterale şi zona ferestrelor din ABS termoformat
Scaune: 25, antivandalism, montate în consolă
Podeaua: din TEGO ignifugat, placat cu tablă de Al în zona motorului şi acoperit cu covor antiderapant şi rezistent la uzură
Alte dotări: parasolare, stingător cu pulbere 2 Kg
Scaun lofer: cu reglare verticală şi orizontală
Instalaţia electrică: tensiune 24 V c.c., baterii de acumulatori de tipul ,,fară întreţinere" (DRYFIT): 2x12V /200Ah; alternator 28 V - 120 Ah cu regulator de tensiune
Iluminat interior: lămpi fluorescente de 36W montate pe plafon; 2 plafoniere cu lămpi halogene de 20W pentru fiecare uşă; plafonieră pentru postul de conducere
Dotări opţionale: indicator electronic pentru traseu, radiocasetofon, microfon etc.